narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله هومیوپاتی و سرطان

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله هومیوپاتی و سرطان

دانلود مقاله هومیوپاتی و سرطان

دانلود مقاله هومیوپاتی و سرطان

طب جایگزین یا Alternetive medicine از جمله مباحث جالب حال حاضر دنیای پزشکی بحساب می آید که قدمت آن را شاید بتوان به اندازه تاریخ بشری تخمین زد. بشر از بدو تولد خود بر روی این کره خاکی به دنبال راهی برای درمان بیماری خود و تسکین دردهای خود بوده است و روشهایی نظیر طب سوزنی و استفاده از گیاهان و سایر روشهای طب جایگزین از قدیم الایام با بشر همراه بوده است.
در حال حاضر نیز بر روی این کره خاکی بنا به آمار و مطالعات صورت گرفته، بسیاری از مردم از روشهای طب جایگزین بعنوان وسیله ای برای تسکین اضطراب و استرسهایی که در ارتباط با بیماری آنها وجود دارد، استفاده می کنند. (1)
در دنیای کنونی و علیرغم پیشرفتهای قابل ملاحظه در زمینه های مختلف پزشکی همانطور که ذکر شد بعضی بیماران از روشهای طب جایگزین بعنوان یکی از روشهای درمانی خود استفاده می کند و همین امر سبب شده است که روشهای مختلف طب جایگزین مورد توجه بسیاری از محققین و دانشمندان دنیای پزشکی قرار بگیرد و در کشوری اروپایی و آمریکا و حتی بعضی از کشورهای در حال توسعه نظیر آسیای جنوب شرقی که خود مهد بعضی از این روشها هستند، بطور کلاسیک و آکادمیک، کار بر روی روشهای مختلف طب جایگزین آغاز شود.
در حال حاضر دانش مردم و کسانیکه در کادر درمانی مشغول به فعالیت هستند نسبت به طب جایگزین تا حدی افزایش یافته است. بعضی از این روشها نظیر Tai chi و Meditation در کشورهای غربی و نیز جنوب شرقی آسیا به خوبی  جا افتاده است و اطلاعات قابل ملاحظه ای در ارتباط با آنها در دسترس می باشد ولی بعضی دیگر مثل هومیوپاتی و الکترومغناطیس هنوز نکات مبهم زیادی دارند. (2)
طب جایگزین نه تنها در مورد بزرگسالان قابل استفاده می باشد بلکه می توان بعضی از روشها را در مورد اطفال نیز بکار برد. اما در مورد اطفال کار بسیار ظریف و دقیق می باشد. بنابراین تمامی کسانیکه می خواهند از روشهای طب جایگزین برای درمان بیماری در اطفال استفاده کنند، باید اطلاع دقیق از آن روش درمانی خاص داشته باشند و خود در آن زمینه تجربه کافی داشته باشند. (3)
از جمله روشهای درمانی طب جایگزین هومیوپاتی می باشد که در حقیقت موضوع اصلی مورد بحث در این مقاله می باشد. هومیوپاتی اثرات درمانی مختلفی می تواند داشته باشد و در این مقاله نقشی را که این روش درمانی طب جایگزین در درمان سرطان می تواند داشته باشد بصورت یک نمای کلی مورد بحث قرار می گیرد. البته لازم به ذکر است که این مقاله در پی اثبات اینکه واقعاً هومیوپاتی یک روش مفید برای درمان سرطانها می باشد، نیست زیرا در مورد هومیوپاتی و اثر آن بر سرطان نکات ضد و نقیض زیادی وجود دارد. این مقاله فقط در پی بیان کارهای انجام شده در ارتباط با اثر این روش بر درمان سرطانها یا علایم ناشی از آنها می باشد.
در مطالعه ای که در پاکستان انجام شده است بیان می شود که استفاده از روشهای درمانی غیرمرسوم در بیماران سرطانی بیشتر در کشورهای در حال توسعه رواج دارد به گونه ای که در این مطالعه حدود 70.2% افراد سرطانی مورد مطالعه از گیاه درمانی و 64.4% از هومیوپاتی برای درمان استفاده کرده بودند. در این مطالعه میزان کارایی هومیوپاتی در درمان سرطانها مور شک و تردید قرار گرفته بود و علت گرایش مردم به این روشها را در اصل مسائل اقتصادی و اجتماعی ذکر کرده بودند. (4)
از طرف دیگر در مطالعه ای که در آمریکا انجام شده است نتایج نشان می دهد که استفاده از روشهای طب جایگزین در درمان سرطانها و اثرات تسکینی این روشها بر روی مشکلات ناشی از سرطانها می تواند مفید باشد و لذا انجام تحقیقات بیشتر و یافتن راهکارهای بهتر در این مطالعه توصیه شده بود. (5)
در مطالعه ای دیگر استفاده از طب جایگزین بصورت طب سوزنی، هومیوپاتی و گیاه درمانی، در درمان درد بعنوان اصلی ترین تظاهر بالینی بعضی سرطانها ، مفید دانسته شده بود. (6)
در کل بعنوان یک نتیجه باید گفت که انجام روشهای طب جایگزین برای درمان سرطانها وعلامتهای ناشی از سرطانها باید حتماً توسط افراد متخصص و پزشکانی که آگاهی و تجربه کافی نسبت به این روشها دارند صورت بگیرد و به بیمار نیز تا حدی آگاهیهای لازم در مورد انجام این روشها داده شود زیرا ایجاد یک رابطه صحیح بین پزشک و بیمار، شانس درمان بیماری را افزایش می دهد. (7)
 
پیش زمینه تاریخی هومیوپاتی:
هومیوپاتی از ریشه یونانی Omeos بمعنای مشابه و Pathos بمعنی رنج بردن، یک نظام طبابت است که اولین فراز آن اصل مشابهت می باشد. اگر ماده ای قادر باشد در فرد سالم علایمی ایجاد کند احتمالاً خواهد توانست در فردی که به دلیل بیماری به چنین علایمی دچار شده است سبب بازیابی سلامت گردد. این اصل در قرن 19 میلادی توسط Hahneman  پزشک مشهور آلمانی در قالب یک نظام طبابت تشکیل یافت. وی در سال 1796  «رساله ای در اصل درمانی» را منتشر کرد و در آن تجربیاتش را در باب اصل مشابهت نوشت. در همان سال ادواردجنر نشان داد که تجویز دوزهای اندک ترشحات آبله گاوی به بیماران آنها را در مقابل ابتلا به آبله مصون می سازد. کارهای جنر نهایتاً با طی مسیر کوتاهی به موفقیت منجر شد.
 
بنیاد فلسفی:
هومیوپاتی در اصل بر فرضیه حیات گرایی استوار است. همانند طبابت اورودا (Aurveda) و طب سنتی چینی، هومیوپاتی در توان بالقوه بدن آدمی در بهبود خویشتن و ارتباط نزدیک جسم و روان تاکید دارد. اساس این فرضیه آن است که بیماری حاصل بر هم خوردن تعادل نیروی حیات یک فرد یا توان انرژی زایی پایه  اوست. درمانی که به درستی تجویز شده باشد سبب بازیابی تعادل و نهایتاً علاج قطعی بیماری می شود. هومیوپاتی را می توان بر دو بنیاد علمی دانست: اصل مشابهت و ادعای وجود آثار بیولوژیکی برای رقتهای بسیار بالای مواد.
 
اصل مشابهت:
اصل مشابهت بیان می دارد که روند بیماری را می توان توسط نوع رقیق شده ماده ای که علایم مشابه بیماری را در افراد سالم ایجاد می کند متوقف نمود.
این اصل را می توان به گونه ای دیگر بیان کرد: یک غلظت معین (یا رقت هومیوپاتیک) از یک ماده ممکن است در شرایط فیزیولوژیک متفاوت (مثلاً فرد سالم و بیمار) آثار متضاد (و نه تنها متفاوت) داشته باشد. همچنین ممکن است دو غلظت (یا رقت هومیوپاتیک) متفاوت از یک ماده، آثار متضاد در یک وضعیت فیزیولوژیک خاص در یک موجود زنده از خود نشان دهند. مشاهدات متعددی در علوم زیست پزشکی با این تعریف از اصل مشابهت سازگاری دارند: مثلاً:

 

شامل 7 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله هومیوپاتی و سرطان جهت خرید دانلود مقاله هومیوپاتی و سرطان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.