narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله هپاتیت ویروسی

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله هپاتیت ویروسی

دانلود مقاله هپاتیت ویروسی

دانلود مقاله هپاتیت ویروسی

بیماری هپاتیت از جنبه‌های گوناگونی اهمیت دارد. سؤالات متعددی که در اذهان عمومی و بیماران وجود دارد لزوم تدوین کتاب حاضر را رقم زد. در این کتاب سعی شده هم از جنبه آگاهی اجتماعی موضوعاتی مطرح شود و هم از دیدگاه بیماران پرسش‌هایی مهم مطرح و پاسخ داده شود.

آموزش‌های پراکنده فعلی که توسط رسانه‌های جمعی منتشر می‌شوند در سطح جامعه زنگ خطر را به صدا در آورده‌اند. در بسیاری از برخوردهای روزمره سؤالات مختلفی مطرح می‌شود. این سؤالات بیشتر حول و حوش جنبه‌های کلی نظیر علائم هپاتیت، راه‌های پیشگیری و قابل درمان بودن آن است. در این کتاب سعی شده راه‌های انتقال بیماری کاملاً توضیح داده شود تا با رعایت اصول پیشگیری از گسترش بیماری جلوگیری گردد. توجه به علائم اولیه گفته شده در سطح جامعه باعث مراجعه سریعتر به پزشک و در نتیجه تشخیص سریعتر می‌شود که مسلماً درمان به موقع نتایج بهتری داشته و از به وجود آمدن عواقب خطرناک هپاتیت جلوگیری می‌کند.

مطالعه این کتاب سطح دانش عمومی مردم را نسبت به بیماری هپاتیت بالا برده و ترس‌های بی‌موردی که ناشی از اطلاعات ناقص در این زمینه می‌باشد را از بین می‌برد.

هدف مهم این کتاب بجز افزایش دانش عامه مردم، پاسخ به سؤالات متعدد بیماران هپاتیتی است. بیش از 5% مردم جامعه خود به نحوی آلوده به ویروس‌های هپاتیت هستند که با در نظر گرفتن اعضای خانواده‌های آنها، این بیماری مسئله مبتلا به بیش از ده میلیون نفر در کشور ماست. طبیعی است این عده کثیر به اطلاعات بیشتری در مورد بیماری خود نیاز دارند و تلاش شده در این کتاب سؤالات مهم افراد آلوده بررسی و پاسخ داده شده است. به ویژه بحث جامعی در مورد افراد ناقل شده و زندگی آنها از جنبه‌های گوناگون مثل تغذیه، فعالیت‌های اجتماعی، ازدواج، بچه‌دار شدن و روابط خانوادگی و دوستانه بررسی شده است. درمان‌های دارویی مختلف به تفصیل شرح داده شده و منافع و مضرات هر یک برشمرده شده است. پس از مطالعه این کتاب در خواهید یافت چرا در برخی افراد فقط توصیه به پیگیری می‌شود و در گروه دیگر دارو تجویز می‌گردد.

شامل 98 صفحه فایل word قابل ویرایش


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله هپاتیت ویروسی جهت خرید دانلود مقاله هپاتیت ویروسی

دانلود مقاله هشدار پزشکان درباره ظروف یک ‌بار مصرف

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله هشدار پزشکان درباره ظروف یک ‌بار مصرف

دانلود مقاله هشدار پزشکان درباره ظروف یک ‌بار مصرف

دانلود مقاله هشدار پزشکان درباره ظروف یک ‌بار مصرف

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، طی اطلاعیه‌ای از شهروندان درخواست کرد جهت توزیع مواد غذایی و آشامیدنی تنها از ظروف یک بار مصرف استاندارد استفاده کنند.

 این در حالی است که پیش از این مسئولان وزارت بهداشت و کارشناسان مختلف، بارها نسبت به استفاده از این ظروف هشدار داده بودند. واقعیت این است که این روزها استفاده از این نوع ظرف چنان متداول شده است که به سختی می‌توان دنیای بدون یک بار مصرف‌ها را مجسم کرد.

علاوه بر آبمیوه فروشی ها، بستنی فروشی‌ها، پیتزا فروشی‌ها، سلف سرویس ادارات و دانشگاه‌ها، پای ظروف یک بارمصرف به میهمانی‌های خانگی هم باز شده است و بسیاری ترجیح می‌دهند هنگام پخش غذای نذری و در مراسم هایی مانند جشن تولدهای کودکانه دردسر شستشوی ظرف را به‌ کلی از برنامه حذف کنند و از بشقاب و لیوان‌های رنگارنگ پلاستیکی استفاده کنند.

طبیعی است که وقتی کالایی این چنین جای خود را در سبد خانوار باز می‌کند، با چند اطلاعیه بهداشتی مصرف آن محدود نمی‌شود، اما استفاده صحیح از این پدیده حداقل کاری است که می‌توان نسبت به آن امید داشت. ضمن اینکه استفاده از ظروف یک بار مصرف گاهی اوقات محاسنی هم به همراه دارد و اطلاعیه ی دانشگاه علوم پزشکی ایران دقیقاً به همین موضوع اشاره دارد:

شامل 21 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله هشدار پزشکان درباره ظروف یک ‌بار مصرف جهت خرید دانلود مقاله هشدار پزشکان درباره ظروف یک ‌بار مصرف

تحقیق در مورد پیاز ( کاشت ، داشت ، برداشت )‌

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
تحقیق در مورد پیاز ( کاشت ، داشت ، برداشت )‌

تحقیق در مورد پیاز ( کاشت ، داشت ، برداشت )‌

تحقیق در مورد پیاز ( کاشت ، داشت ، برداشت )‌

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه37

 

فهرست مطالب

 

تاریخچه ...................................... 1

مشخصات گیاه شناسی  ...........................  2

گل    ........................................ 2

ساقه    ...................................... 2

ریشه    ...................................... 3

تاثیر طول مدت روشنایی ........................ 4

طبقه بندی پیازها   ........................... 5

طبقه بندی بر اساس رنگ    ..................... 7

طبقه بندی بر اساس شکل    ..................... 7

نوع خاک و ساختمان خاک   ...................... 7

اسیدیته خاک    ............................... 8

کود    ....................................... 10

تکثیر و کاشت .................................  11

کشت مستقیم بذر در محل اصلی ................... 13

کشت مخلوط ....................................  14

جدول نتیجه آزمایشهای تمپسن وسمیت ............. 16

وجین وسله شکنی ............................... 17

آبیاری ....................................... 18

تنک کردن ..................................... 18

مبارزه با علفهای هرز  مزارع پیاز ............. 19

جدول مبارزه شیمیایی با علف های هرز در مزارع پیاز    20

خوابانیدن برگ پیاز  ..........................  21

خشک کردن ..................................... 23

انبار کردن پیاز در زمستان .................... 24

اهمیت غذایی ..................................  26

آفات .........................................  27

زیست شناسی ................................... 28

کنترل شیمیایی ................................ 28

کنترل بیولوژیک ............................... 29

طرز خسارت ....................................  29

بیماریهای پیاز ...............................  30

نشانه های بیماری ............................. 31

عامل بیماری ..................................  31

چرخه بیماری .................................. 32

مبارزه شیمیایی ...............................  33

 

 


به نام خدا

    تاریخچه

    پیاز یکی از سبزیهای مهم و مشهور دنیا است . این سبزی در بیشتر نقاط دنیا کشت می شود . پیاز گیاه بومی جنوب غربی آسیا و احتمالا مربوط به ناحیه ای بین فلسطین و هندوستان و یا منطقه شرق مدیترانه می باشد . بعضی ایران را موطن اصلی پیاز می دانند ،  از زمانهای بسیار قدیم پیاز کشت می شده است و مردم به خصوصیات این سبزی پی برده اند .

    تاریخچه استفاده از آن به عنوان غذا به زمانی می رسد که تاریخ نوشته شده است . کشور مصر به خاطر کاشت نوعی پیاز مشهور بوده است . کشت آن در این کشور با 5000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد و در اهرام مصر پیاز کشف گردیده است . در نوشته رومیان و یونانیان مطالبی در مورد پیاز به چشم می خورد ، و نیز در کتاب مقدس مسیحیان از  آن نام برده شده است . در قرآن کریم نیز به نام (بصل)‌ از آن صحبت به میان آمده .

    پیاز یکی از موادی بود که قوم بنی اسرائیل در موقع مهاجرت از مصر در بیابانهای عربستان خواهان آن بودند .

 

 

 

 

 

 

    مشخصات گیاه شناسی

    نام علمی پیاز Allium cepa  است و از خانواده سوسنیها   Liliacea  است . پیاز با وجود اینکه دو یا چند ساله است در سبزی کاری به طور محصول یک ساله کاشته می شود . جنس Allium cepa  دارای گونه های زیادی است ،‌ که اغلب تولید غده پیاز کرده ،‌ ولی گونه های وحشی در این جنس یافت می شود ،‌ که به جای تولید بذر ،‌ تولید پیازچه های کوچک در خوشه گل می کند ،‌ که برای تکثیر از آن استفاده می شود .

 

    گل 

گل پیاز دارای سه پرچم و یک تخمدان 6 برچه ای می باشد  . ساقه گل دهنده همانند توپ به نظر می رسد .

 

    ساقه

    پیاز دارای ساقه پهن  نازک ،‌ مدور ،‌  سفید رنگ و زیر زمینی است . که از قسمت زیرین آن ریشه ها خارج می گردند . و نیز از قسمتهای فوقانی آن برگهای ضخیم تر ،‌ متورم و فلس مانند ،‌ که سفید یا قرمز رنگ بوده و کلروفیل خود را از دست داده اند و از مواد غذایی ذخیره شده اند خارج می گردد .

 

 

 

 

 


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید تحقیق در مورد پیاز ( کاشت ، داشت ، برداشت )‌ جهت خرید تحقیق در مورد پیاز ( کاشت ، داشت ، برداشت )‌

دانلود مقاله درباره آنفولانزای پرندگان

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله درباره آنفولانزای پرندگان

دانلود مقاله درباره آنفولانزای پرندگان

دانلود مقاله درباره آنفولانزای پرندگان

بیماری آنفلونزای پرندگان نوعی از آنفلونزای A می باشد که در جمعیت حیوانات بخصوص ماکیان (بیماری در سایر حیوانات نظیر خوک ، سگ ، گربه و ... نیز دیده شده است) ایجاد می گردد و می تواند در انسان نیز موجب ایجاد نوع حاد با مرگ و میر  بالا شود . سویه H5N1 که توانایی ایجاد فرم حاد بیماری را در انسان دارد اخیرا در جمهوری روسیه و قزاقستان در بین پرندگان شیوع یافته بطوری که تاکنون 120 هزار قطعه ماکیان در روسیه و 9 هزار قطعه ماکیان در قزاقستان تلف یا معدوم شده است (تاکنون 150 میلیون قطعه طیور در آسیای جنوب شرقی بعلت ابتلا به این نوع سویه ویروس معدوم یا تلف شده است  ). پرندگان مهاجر از جمله غاز و اردک منبع طبیعی می‌باشند و بعلت مهاجرت این پرندگان از جمهوری های یاد شده کشور ما نیز در خطر بروز موارد بیماری در بین پرندگان اهلی و وحشی بومی ‌و به تبع آن افراد انسانی می‌باشد. هر چند انتقال ویروس از پرنده به انسان به آسانی صورت نمی‌گیرد و موارد انسانی گزارش شده نیز بیشتر در ارتباط با تماس مستقیم با پرندگان آلوده یا تلف شده بوده است لیکن در صورت موتاسیون و فراهم شدن شرایط انتقال ویروس به انسان و همچنین کسب توانایی انتقال ویروس از انسان به انسان دیگر (هنوز تأیید نشده است) می‌تواند منجر به یک پاندمی ‌آنفلوانزا گردد. طیور در معرض خطر ابتلا جوجه‌ها، بوقلمون، اردک و غاز می‌باشند و انواع بومی‌این پرندگان به دلیل احتمال تماس با انواع پرندگان مهاجر بیشتر امکان بروز  بیماری را داشته و می‌توانند بعنوان منبع بیماری مطرح ‌باشند.

شامل 8 صفحه فایل word قابل ویرایش


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله درباره آنفولانزای پرندگان جهت خرید دانلود مقاله درباره آنفولانزای پرندگان

تحقیق در مورد پنبه

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
تحقیق در مورد پنبه

تحقیق در مورد پنبه

تحقیق در مورد پنبه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه15

 

فهرست مطالب

 

تاریخ کاشت:

روش کاشت:

کنترل علفهای هرز:

تناوب زراعی:

آفات مزارع پنبه

 

کود شیمیایی:

پنبه

 

خصوصیات گیاهی:

 پنبه گونه های وحشی زیاید دارد که همگی به جنس Gossypium تعلق دارد . بنظر می رسد که منشأ تمام گونه ها از آفریقای استوائی باشد .
قابلیت شستشو ،‌دوام ، استحکام (‌هنگام خشک و تر بودن ) ،‌قابلیت هدایت بخار آب ، دوام شیمیایی ، نرمی ، قابلیت انعطاف و سهولت آب رفتن یا تجمع اولیه از خصوصیات الیاف پنبه می باشد .
بیشتر ارقام زراعی از گونه G.hirsutum می باشد . پنبه گیاهی است ذاتاً چند ساله که بصورت گیاهی یکساله مورد زراعت قرار می گیرد . پنبه دارای ریشه مستقیمی است که به سرعت زیادی به اعماق خاک نفوذ می کند .میوه بصورت کپسول یا غوزه است .

سازگاری:

پنبه گیاهی است گرما دوست که به هوای گرم و یک فصل رشد بدون یخبندان حداقل 200 روزه محتاج است . پنبه به آفتاب فراوان نیاز دارد . کمبود نور موجب افزایش رشد سبزینه ای و نقصان تولید غوزه می شود .

ارقام:

 بیشتر ارقامی که امروزه در جهان کاشته می شود به گونه


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید تحقیق در مورد پنبه جهت خرید تحقیق در مورد پنبه