narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود پایان نامه آسم چیست؟

[ad_1] دانلود پایان نامه آسم چیست؟ فروشگاه فایل فروش

دانلود پایان نامه آسم چیست؟

دانلود پایان نامه آسم چیست؟ دسته: پیراپزشکی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 87 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25

دانلود پایان نامه آسم چیست؟ آسم کودکان دانلود مقالات پزشکی دانلود مقلات علوم پزشکی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پایان نامه ارشد پزشکی دانلود مقاله رشته پیراپزشکی مقاله پزشکی پایان نامه پیراپزشکی اعصاب خراب چه عواملی آسم را تشدید میکند علت آسم چیست درآسم چه اتفاقی می افتد بیماران مبتلا به آسم

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

آسم بیماری شایعی است که ازهر 10 کودک یک نفر و از هر 20 بزرگسال یک نفر را مبتلا می کند. بسیاری چنین می اندیشند که آسم بیماری است که از دوران طفولیت شروع می شود اما ممکن است آسم در هر سنی بروز کند. همچنین ممکن است در سال های نوجوانی بهتر شود و یا کاملا از بین برود ،اما نزدیک به 50% کودکان مبتلا به آسم هنوز در بزرگسالی نیز مشکلاتی خواهند داشت. ممکن است آسم در افراد یک خانواده دیده شود. اما بستگان اغلب بیماران ، مبتلا به آسم نیستند .آسم علاج قطعی ندارد اما قابل کنترل است . به طوری که می توان از بروز حمله های آسمی پیشگیری کرد. اکثر افراد مبتلا به آسم با درمان مناسب و منظم بدون غیبت از مدرسه یا کار می توانند به زندگی طبیعی خود ادامه دهند و حتی از ورزش و شرکت در دیگر تفریحات لذت ببرند.

کار ریه ها چیست؟

برای دانستن این که آسم چیست باید بدانیم که کار ریه ها چیست ؟  در حین انجام عمل دم ، ریه ها اکسیژن موجود در هوا را می گیرند و وارد خون می کنند. سپس خون با جریان خود اکسیژن را به بخش های مختلف بدن می رساند.در عین حال خون دی اکسید کرین را جمع می کند و به ریه ها برمی گرداند و این دی اکسید کربن همراه هوای بازدمی از ریه ها خارج می شود. هوا از طریق یک سری لوله ها شاخه ای به ریه وارد و از آن خارج می شود که به این لوله ها ((‌لوله های برونشی )) گفته می شود.

درآسم چه اتفاقی می افتد؟

لوله های برونشی بیماران مبتلا به آسم منقبض می شود. از آنجایی که انجام عمل دم و بازدم از میان این لوله های باریک مشکل می باشد، بیماران مبتلا به آسم دچار علائم تنگی نفس ، خس خس سینه و احساس فشار در قفسه سینه می شوند . به علاوه در این افراد خلط چسبناک هم تولید می گردد که با سرفه بالا می آیید و یا در فرد احساس گرفتگی سینه ایجاد می کند.

علت آسم چیست؟

با وجود انجام تحقیقات وسیع علت آسم هنوز ناشناخته می باشد.

چه عواملی آسم را تشدید میکند؟

در اکثر مواقع شدت بیماری آسم دلیل واضحی ندارد اما اغلب برخی چیزها باعث وخامت آسم می شوند :

سرما خوردگی  معمولی یا آنفلونزا آسم را بدتر می کند. که ممکن است 6 هفته به طول بیانجامد مگر آن که درمان مناسب انجام گیرد.

حملات آسمی اغلب در اثر آلرژی ایجاد می شود. چیزهایی که معمولا افراد مبتلا به آسم به آنها حساسیت دارند غبارتند از : گرده گیاهان ، گرد و غبار خانه  و پشم حیوانات. از هر 50 فرد آسمی یک نفر به آسپرین حساسیت دارد.

ورزش خصوصا در هوای سرد ممکن است موجب بروز حملات آسمی شود اما با درمان صحیح  به خوبی می توان آسم ناشی از ورزش را  کنترل کرد. در مجموع از آنجائئ که ورزش و نرمش برای افراد مبتلا به آسم مفید است این افراد نباید از انجام آنها بپرهیزند.

محرک هایی از قبیل دود دخانیات ،‌دود غلیظ و هوای پر غبار اغلب منجر به حملات آسمی می شود . در برخی از افراد مبتلا به آسم تحریکات روانی ( خشم ، اضطراب و حتی خوشحالی زیاد‌) می تواند موجب بروز حمله شود. این که بعضی مردم می گویند

( اعصاب خراب ) باعث آسم می شود، صحت ندارد. مصرف اغلب قرص ها و داروها برای افراد مبتلا به آسم بی خطر است . با این وجود ، در صورت ابتلای بیمار به فشار خون بالا و یا بیماری  قلبی ممکن است برخی داروها ایجاد عوارض کنند که در این صورت از داروهای جایگزین استفاده می شود . در صورت تردید ،‌ بیمار باید با پزشک خود مشورت کند و همچنین نباید بدون در نظر گرفتن توصیه های پزشک خود مشورت کند و همچنین نباید بدون در نظر گرفتن توصیه های پزشکی و به طور ناگهانی مصرف داروهای خود را قطع کند.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود پایان نامه آسم چیست؟ , دانلود پایان نامه آسم چیست؟ , آسم کودکان , دانلود مقالات پزشکی , دانلود مقلات علوم پزشکی , دانلود پایان نامه ارشد , دانلود پایان نامه ارشد پزشکی , دانلود مقاله رشته پیراپزشکی , مقاله پزشکی , پایان نامه پیراپزشکی , اعصاب خراب , چه عواملی آسم را تشدید میکند , علت آسم چیست , درآسم چه اتفاقی می افتد , بیماران مبتلا به آسم

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

دانلود پایان نامه آسم چیست؟
[ad_2] دانلود پایان نامه آسم چیست؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.