narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله نقش حراست ادارات در نظام حقوق اداری ایران

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله نقش حراست ادارات در نظام حقوق اداری ایران

دانلود مقاله نقش حراست ادارات در نظام حقوق اداری ایران

دانلود مقاله نقش حراست ادارات در نظام حقوق اداری ایران

حراست در لغت به معنای پاسداری و مراقبت کردن می باشد . از لحاظ عرف اداری حراست به نهادی گفته می شود که در قلب تشکیلات یک سازمان وجود داشته و وظیفه خطیر مراقبت از سلامت اجزای ریز و درشت آن تشکیلات را دربرابر انواع و اقسام انحراف های موجود به عهده دارد .
ب : جایگاه قانونی
سیستم اداری حراست ها براساس ماده واحده قانون مصوب 12/2/68 مجمع تشخیص مصلحت نظام با اهداف و تشکیلات سازمانی خاص به عنوان یک مجموعه اجرائی و نظارتی از مصادیق بارز و حیطه شمول اصول و قواعد مذکور بوده و به لحاظ ویژگی ها، وظایف و جایگاه سازمانی بعنوان یکی از زیر مجموعه های تشکیلاتی، مستقیماً یا به صورت غیر مستقیم و نامحسوس وظایف خطیری در ارتباط با سالم سازی محیط کار و کنترل کیفی و کمی کارکنان ، بررسی و احراز تخلفات اداری مالی ، حفاظت از تاسیسات و اماکن ، اسناد و مدارک را عهده دار می باشند. اخیراً در سال 1387 طرح اولیه مربوط به وظایف سیستم حراست کشور در مجلس شورای اسلامی مطرح که فوریت آن با  ۱۲۵ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع به تصویب رسید. در حال حاضر آئین نامه شرح وظایف حراست ها در خصوص معاونت پرسنلی با توجه به ماده واحده قانون مصوب 12/2/68 مجمع تشخیص مصلحت نظام ، از سوی سازمان امور اداری واستخدامی کشور تنظیم و توسط معاون محترم ریاست جمهور و دبیرکل سازمان مزبور طی نامه 1795/س/3 مورخ 22/10/70 به کلیه مسئولان دستگاه های اجرایی در 28 ماده و 8 تبصره ابلاغ  گردیده و سعی گردیده که ضمن جامعیت داشتن در خصوص تبیین مأموریت های حراست قابلیت اجرایی در تمامی محیط ها با ویژگی های هر محیط را دارا باشد.

 

شامل 18 صفحه فایل word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله نقش حراست ادارات در نظام حقوق اداری ایران جهت خرید دانلود مقاله نقش حراست ادارات در نظام حقوق اداری ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.