narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله تیموم بدخیم

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله تیموم بدخیم

دانلود مقاله تیموم بدخیم

دانلود مقاله تیموم بدخیم

تیموم بدخیم  چیست ؟
   تیموم بد خیم  بیماریی است که در آن سلولهای سرطانی ( بدخیم )  در " تیموس " یافت می شوند . تیموس اندام کوچکی است که در پشت استخوان جناغ قرار گرفته است . وظیفه آن ساختن نوعی از گلبولهای سفید بنام " لنفوسیت " است که در تمام بدن سیر کرده و با عفونت مبارزه می کنند . افراد مبتلا به تیموم بد خیم اغلب دارای بیماریهای دستگاه ایمنی می باشند که شایعترین آنها بیماریی است که عضلات بدن دچار ضعف می شود و تحت عنوان " میاستنی گراویس "  ( Myasthenia gravis )  نامیده می شود .
   در صورت مشاهده علائمی نظیر سرفه ای که خوب نمی شود ، ضعف عضلانی و یا درد قفسه سینه باید به پزشک مراجعه کرد . اگر چنین علائمی در بیماری  وجود داشت ، پزشک از بیمار یک عکس رادیولوژی قفسه سینه ( Chest x - ray = CxR )  و یا   CTScan  ( نوعی تصویر نگاری  بوسیله  اشعه x بوسیله  رایانه که قسمتهای مختلف بدن را به تصویر می کشد ) بعمل  مئ آورد .
   شانس بهبودی ( پیش آگهی ) و انتخاب نوع درمان به مرحله استقرار سرطان ( یعنی اینکه آیا سرطان محدود به تیموس  بوده و یا به قسمتهای دیگر بدن انتشار یافته است ) ،  نوع  سلولهای سرطانی و وضعیت کلی سلامتی بیماربستگی دارد .  
(( مرحله بندی بیماری ))
مراحل تیموم بد خیم :  
بعد از تشخیص تیموم بدخیم آزمایشات زیادی روی بیمار انجام می شود تا دریابند آیا سلولهای سرطانی به قسمتهای دیگر بدن انتشار یافته اند یا خیر . این روش  " مرحله بندی " نامیده میشود . پزشک معالج برای تعیین برنامه درمانی بیمار باید از مرحله  استقرار سرطان آگاهی  داشته باشد . سیستم مرحله بندی  زیر برای  تیموم بد خیم بکار گرفته می شود :

 

شامل 5 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله تیموم بدخیم جهت خرید دانلود مقاله تیموم بدخیم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.