narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

پایان نامه ارشد رشته ادبیات فارسی – موسیقی شعر در غزلیّات سنایی

[ad_1] پایان نامه ارشد رشته ادبیات فارسی – موسیقی شعر در غزلیّات سنایی فروشگاه فایل فروش

پایان نامه ارشد رشته ادبیات فارسی – موسیقی شعر در غزلیّات سنایی

پایان نامه ارشد رشته ادبیات فارسی – موسیقی شعر در غزلیّات سنایی دسته: زبان و ادبیات فارسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 613 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 488

موضوع این پایان نامه با عنوان « موسیقی شعر در غزلیّات سنایی » ، و هدف از این پژوهش ؛ آشنایی با موسیقی شعر در غزلیّات سنایی است و روش کار ، نظری و بر اساس پژوهش کتابخانه ای می باشد ابزار آن کتاب ها و منابع مرتبط با موضوع است مطلع هر بیت به جهت تعیین انواع موسیقی در آن ، انتخاب شده است سپس به تقطیع ، استخراج اوزان و نام بحرها ، پس از آن به یاف

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

چکیده

موضوع این پایان نامه با عنوان « موسیقی شعر در غزلیّات سنایی » ، و هدف از این پژوهش ؛ آشنایی با موسیقی شعر در غزلیّات سنایی است . و روش کار ، نظری و بر اساس پژوهش   کتابخانه ای می باشد . ابزار آن کتاب ها و منابع مرتبط با موضوع است . مطلع هر بیت به جهت تعیین انواع موسیقی در آن ، انتخاب شده است . سپس به تقطیع ، استخراج اوزان و نام بحرها ، پس از آن به یافتن قافیه ،‌ حدود واصناف و احیاناً عیوب آن و بررسی موسیقی درونی و معنوی در غزلیّات سنایی ، پرداخته شده   است . و در پایان تحلیلی از یافته ها به عمل آمده و جمع بندی ، بیان شده است . با توجّه به بررسی های به عمل آمده ، شاعر در غزلیّاتش از 9 بحر و 50 وزن استفاده کرده است . بالاترین بسامد بحر ها را رمل و کم ترین آن ها را متقارب دارد . او از 15 زحاف استفاده نموده است ؛ که بیش ترین آن ها حذف و کم ترین آن ها جدع ، نحر و حذذ است .     بیش تر اوزان غزلیّاتش مزاحف می باشند . بسامد اوزان دوری ، 30 غزل می باشد. از نظر نوع ردیف های به کار رفته در غزلیّات تنوّع زیادی به چشم می خورد ولی فعل در درجه ی اوّل قرار دارد . شماره ی غزل های مردّف او بیش از غزل های بدون ردیف است . تعداد قافیه های مقیّد نیز بیش تر از قافیه های مطلق می باشد . حدود قافیه ها بر اساس کاربرد به ترتیب عبارت از : مترادف، متواتر ، متدارک و متراکب است ؛ متکاوس وجود ندارد . از نظر موسیقی معنوی بر اساس ابیات بررسی شده به ترتیبِ بسامد تشبیه ، تضاد ، استعاره ، تناسب ، کنایه و مجاز به کار گرفته شده است که تشبیه بیش ترین و مجاز کم ترین بسامد را داراست . موسیقی درونی نیز به ترتیبِ کاربرد ،    واج آرایی ، جناس و تکرار می باشد .

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پایان نامه ارشد رشته ادبیات فارسی – موسیقی شعر در غزلیّات سنایی , پایان نامه , دانلود , دانلود پایان نامه , پایان نامه ارشد رشته ادبیات فارسی

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

پایان نامه ارشد رشته ادبیات فارسی – موسیقی شعر در غزلیّات سنایی
[ad_2] پایان نامه ارشد رشته ادبیات فارسی – موسیقی شعر در غزلیّات سنایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.