narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله تفاوت سرماخوردگی و آنفلوآنزا

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله تفاوت سرماخوردگی و آنفلوآنزا

دانلود مقاله تفاوت سرماخوردگی و آنفلوآنزا

دانلود مقاله تفاوت سرماخوردگی و آنفلوآنزا

سرما خوردگی وآنفلوآنزا علائمی مشابه دارند. سرما خوردگی معمولاً خفیف تر است در حالی که آنفلوآنزا علائم شدید تری دارد. هنگام سرماخوردگی معمولاً علاوه بر احساس خستگی عطسه و سرفه می کنید و آبریزش بینی دارید. ممکن است تب نداشته یا تب پایینی داشته باشید. (فقط یک یا دو درجه بالاتر از حد طبیعی). همچنین ممکن است کوفتگی عضلانی یا سوزش گلو، اشک ریزش و سردرد هم داشته باشید. آنفلوآنزا ناگهان شروع شده و بسیار آزاردهنده است. شما احساس ضعف و خستگی می کنید و تب دارید. علائــم دیگر شامل سرفه های خشک، آبریزش از بینی، لرز، درد عضلانی، سردرد شدید، درد چشم وگلو درد می شود. مدت زمان بیشتری طول می کشد تا آنفلوآنزا کاملاً خوب شود اما در سرما خوردگی این مدت کوتاه تر است.

علت سرماخوردگی و آنفلوآنزا چیست؟

بیش از 100 نوع ویروس مختلف می توانند سرماخوردگی ایجاد کنند. امــــــا ویروس هایی که باعث آنفلوآنزا می شوند زیاد نیستند. همین مطلب یعنی انواع کم ویروس هایی که باعث آنفلوآنزا می شوند باعث شده واکسن هایی تهیه شود که به پیشگیری از آنفلوآنزا کمک می کنند. اما در مورد سرماخوردگی ساختن واکسن به دلیل تعداد زیاد ویروس ها میسر نیست.

داروهای قابل مصرف بدون دستور پزشک

ترکیبات زیر در داروهایی که برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا تجویز می شوند وجود دارند. قبل از مصرف داروها برچسب آنها را با دقت بخوانید. اگر سوالی داشتید حتماً از پزشک یا داروساز بپرسید.

- داروهای ضدالتهاب و آرام بخش ها معمولاً درد را بهبود بخشیده، تب را پایین می آورند. بعضی از این داروها شامل استامینوفن، آسپرین، ایبوپروفن، کتوبروفن و ناپروکسن می شوند. بچه ها و کودکان نباید آسپرین بخورند

 

شامل 6 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله تفاوت سرماخوردگی و آنفلوآنزا جهت خرید دانلود مقاله تفاوت سرماخوردگی و آنفلوآنزا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.