narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله جانوران زیان آور در کشاورزی

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله جانوران زیان آور در کشاورزی

دانلود مقاله جانوران زیان آور در کشاورزی

دانلود مقاله جانوران زیان آور در کشاورزی

سوسک برگ نارون ، یک سوسک برگخوار است و هم حشره بالغ و هم لارو آن از برگها تغذیه می کنند و انها را تبدیل به اسکلت می کنند . این حشرات مانند حشرات بالغ در زمستان ظاهر نمی شوند و در بهار بیرون می آیند و از شاخ و برگ درختان تغذیه می کنند . کمی بعد ، تخمگذاری می کنند که تبدیل به لارو می شوند . لارو چند هفته تغذیه می کند و بعد در خاک تبدیل به شفیره می گردد  . حشرات بالغ در اوایل تابستان برای تولید مثل مجدد بیرون می آیند . اکنون لاروهای اولین تولید مثل در حال تغذیه  هستند و اگذ حشرات بالغ یا لارو های در حال تغدیه را روی برگهای نارون خود دیدید ، اکنون زمانی است که باید آنها را از بین ببرید .
اما اگر درخت نارون شما سالم است ، می تواند در برابر مقداری از تغذیه این سوسک تحمل داشته باشد . همچنین دشمنان طبیعی این سوسک نیز به تعادل جمعیت آنها کمک می کنند . جمعیت انها از سالی به سال دیگر نوسان می کند بنابراین خوب است از درخت خود مراقبت کنید تا اگرنیاز به مقابله با آنها بود ، این کار را انجام دهید .
یکی از مؤثرتین گزینه ها برای مقابله ، استفاده از یک قارچ کش سیستمیک در خاک است ( زیرا امکان اسپری کردن وجود ندارد ) . اگر درخت بزرگ است ، یک درخت شناس متخصص باید آن را درمان کند . گزینه ها شامل مریت و بایر هستند که باید برای درختان بزرگ و بوته ها برای کنترل حشره استفاده شوند . " نیم اُیل " مورد دیگر است BT  ( مثلا باسیلوس ترینگنسیس دیپل ) است . BT   باید برای لاروهای خیلی جوان به کار رود .

 

شامل 6 صفحه فایل word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله جانوران زیان آور در کشاورزی جهت خرید دانلود مقاله جانوران زیان آور در کشاورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.