narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

مقاله شهوت جسمی

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
مقاله شهوت جسمی

مقاله شهوت جسمی

مقاله شهوت جسمی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:32

فهرست و توضیحات:

  • شهوت جنسی
  • افراط شهوت
  • تفریط قوه شهوت

و هر گاه رو به افراط گذارد راه شکستن آن گرسنگی، روزه وازدواج است.

    نبی اکرم می فرماید: ای گروه جوانان بر شما باد ازدواج، و هر کس قادر به ازدواج نیست بر او باد روزه، زیرا روزه به منزله اخته کردن مرد است.

  • هدف ازخلقت شهوت

حکمت وفایده شهوت جنسی با این همه آشوب و آفتی که برای انسان به بار می آورد بقاء نسل و دوام وجود انسان است، فایده دیگر شهوت آن است که انسان این لذت را با لذت آخرت مقایسه کند، زیرا لذت آمیزش اگر ادامه یابد بالاترین لذات جسمانی خواهد بود، همانطور که رنج و درد آتش بزرگترین درد جسمانی است« بنابراین قراردادن این لذت دروجود انسان باعث تشویق او به آخرت و یادسوزش اتش باعث ترس ازجهنم می شود» و تشویق و تخویف، انسان را به سوی سعادت سوق مید هند.

رئالیسم وسیله ای درخدمت ایده آلیسم

یکی از خصوصیات اسلام این است که واقعیت های عینی و جبری جامعه را می پذیرد و بوجودشان اعتراف می کند. در اینجا نیز بینش اسلام بینش خاصی است. درمکتب های ایده آلیستی، همه تکیه ها انحصاراً بر ارزشهای متعالی و ایده آل های مطلق ومطلوب است و هر واقعیتی را که با آنها ناسازگار بود قاطعاً طرد می کند و تحمل نمی نماید یا انکار می کند و یا ریشه کن خشم، انتقام، غریزه جنسی، لذت جوئی و مالدوستی واقعیت هائی هستند که " هستند" ، ایده آلیسم اخلاقی( زهد) یا مذهبی ( مسیحیت) آنها را نادیده می گیرد و وقوعش را انکار می کند و به هر شکلی


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید مقاله شهوت جسمی جهت خرید مقاله شهوت جسمی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.