narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

مقاله جامعة اسلامی

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
مقاله جامعة اسلامی

مقاله جامعة اسلامی

مقاله جامعة اسلامی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:38

فهرست و توضیحات:

چکیده

تعریف ارتداد

ارتداد از دیدگاه قرآن

ارتداد از دیدگاه روایات

ارتداد از دیدگاه فقیهان

تقاضای قانونی شدن ارتداد

تعریف ارتداد راغب اصفهانی درکتاب: «المفردات فی ا لفاظ القرآن» می‌گوید: «الارتداد و الرده الرجوع فی‌الطریق الذی جاء منه لکن الرده تختص بالکفر و الارتداد یستعمل فیه و فی غیره قال الله تعالی: «ان الذین ارتدوا علی ادبارهم» و قال: «یا ایهالذین آمنوا من یرتد منکم عن دینه» و هوالرجوع من الاسلام الی الکفر و کذلک، من یرتدد منکم عن دینه فیمت و هو کافر» راغب اصفهانی معتقد است که منظور از ارتداد و بازگشت به عقب، برگشت از اسلام به کفر است.

 

 

احمد بن محمد المقری در «المصباح المنیر» می‌گوید: «ارتدالشخص رد نفسه الی الکفر والاسم الرّدة» طریحی در مجمع البیان گفته است: «المرتد من ارتد عن الاسلام الی الکفر و هو نوعان فطری وملی.. و الردة بالکسروالتشدید اسم من الارتداد، و اصحاب الردة علی ما نقل کانوا علی صنفین: صنف ارتدوا عن الدین و کانو طائفتین احدهما اصحاب مسیلمة والاخری ارتدوا عن الاسلام و عادوا الی ماکانوا علیه فی‌الجاهلیة... و النصف الثانی لم یرتد واعن الایمان و لکن انکروا فرض الزکوة وزعموا ان «خذ من امالهم» خطاب خاص بزمانه(ص)»


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید مقاله جامعة اسلامی جهت خرید مقاله جامعة اسلامی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.