narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

تحقیق در مورد اثر ازت بر خاک

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
تحقیق در مورد اثر ازت بر خاک

تحقیق در مورد اثر ازت بر خاک

تحقیق در مورد اثر ازت بر خاک

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه14

 

فهرست مطالب

 

فسفر و گوگرد ،دو آنیون اصلی یا پر مصرف:

میزان جذب و غلطت فسفر:

پتاسیم وسدیم :

علائم کمبود گوگرد :

علائم کمبود فسفر:

پیشگفتار :

    تاریخچه علم خاک با استفاده از آب و آبیاری برای بهره برداری از خاک آغاز می گردد . در ابتدای قرن 17 میلادی یک پزشک و شیمیدان اهل فنلاند بنام وان هلمونت آزمایشی انجام داد که بعنوان سرآغاز تاریخچه جدیدی بحساب می آید .

چغندر قند بعنوان یک محصول مهم زراعی نقش بسزایی در اقتصاد برخی از کشورها دارد و تولید هرچه بیشتر این محصول در واحد سطح یا هکتار نیازمند مطالعات دقیق و همه جانبه از سوی محققان می باشد که در این نقش عناصر غذایی و تاثیر آن بر عملکرد این محصول مهم زراعی حائز اهمیت می باشد .

در این مقاله سعی شده تا حد امکان به بررسی نقش و میزان این عناصر در خاک و همچنین اثرات آن بر روی عملکرد چغندر قند مورد بررسی قرار گیرد . امید است که توانسته باشم رضایت خاطر استاد عزیزم را فراهم آورم .

 

                                                                            با تشکر

                                                                          آرزو قلی فلاح

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جذب ازت و غلظت آن :

به نظر می رسد گیاهان مورد تناوب برای رسیدن به ماکزیمم تولید محصول به 200 الی 250 کیلوگرم ازت خالص در هکتار نیازمند باشد . مقدار کودی که قبلاً به گیاهان مورد تناوب داده شده تأثیر زیادی بر روی مقدار ازت موجود در گیاه در زمان برداشت دارد . بدون هیچگونه کودی، گیاه ممکن است در زمین های فقیر و بدون ذخیره ازت، به مقدار 25 کیلو در هکتار و در زمین های حاصلخیز مقدار 100 کیلو ازت در خود نگه دارد . در بهار بوته های جوان مقدار 5% ازت در ماده خشک برگ و 3% در ماده خشک ریشه نگه می دارند . این غلظت با ادامه رشد گیاه بسرعت کاهش می‌یابد و در زمان برداشت و در یک زراعت با حداکثر محصول شکر مقدا ازت در ماده خشک برگ 3% و در ماده خشک ریشه 8/%  است.

 

کمبود ازت و علائم تشخیص آن :

بر خلاف علائم کمبود سایر عناصر، علائم کمبود ازت تقریباً در تمام مراحل رشد گیاهان مورد تناوب مشاهده می شود. بذور گیاهان مورد تناوب دارای مقدار کافی ازت برای ظهور کوتیلدون ها است. لیکن برای جلوگیری از بروز کمبود بایستی فوراً گیاه شروع به جذب ازت از خاک نماید. در خاکهای فقیر با مقدار کم ازت، علائم کمبود از زمان ظهور اولین برگ های حقیقی و متعاقب آن سلیر برگ ها شروع می گردد. علائم کمبود ممکن است با افزایش سن گیاه، توسعه یابد. در مقایسه با آنچه که در کمبود منگنز ، بر و منیزیوم دیده می شود ، علامات خاصی که مشخصه کامل کمبود ازت باشد وجود ندارد.برگهای گیاه در اثر کمبود پیچیده می شود و نخست به رنگ سبز روشن و بعد به زردی
 می گرایند. کمبود ازت باعث کاهش


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید تحقیق در مورد اثر ازت بر خاک جهت خرید تحقیق در مورد اثر ازت بر خاک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.