narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله دندان درد

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله دندان درد

دانلود مقاله دندان درد

دانلود مقاله دندان درد

آیا تا بحال دچار دندان‌درد شده‌اید؟ برای درمان چه کرده‌اید؟ تا بحال چند دندان را بخاطر دردگرفتن کشیده‌اید؟ آیا برای جایگزین دندان کشیده شده چاره‌ای اندیشیده‌اید؟ آیا فکر می‌کنید برای تسکین دندان‌درد راه دیگری جز کشیدن دندان وجود ندارد؟ امروزه با پیشرفتهایی که در رشته دندانپزشکی بوجود آمده راههای جدیدی برای درمان دندان‌درد پیدا شده است. بگونه‌ای که در اغلب موارد کشیدن دندان دردناک ضرورت ندارد. بسیاری از مردم درباره عوارض کشیدن دندانها آگاهی چندانی ندارند. خوبست بدانیم با کشیدن هر دندان علاوه بر اشکالاتی که در امر جویدن، تکلم و زیبائی پدید می‌آید، تغییراتی نیز در ردیف دندان‌ها بوجود می‌آید.

علت دندان ‌درد

دندان ‌درد علل بسیاری می‌تواند داشته باشد لیکن معمولا علت آن صدمه پالپ دندان (عصب دندان) بدلیل پوسیدگی است. کسانی که دچار دندان درد شده‌اند می‌دانند که درد همیشه به یک صورت شروع نشده و شدتش در تمامی موارد یکسان نیست. بعبارت دیگر نوع درد به میزان پوسیدگی و شدت آسیب وارد به پالپ بستگی دارد.

علائم دندان ‌درد

  1. درد نواحی اطراف گوش
  2. محدودیت در باز کردن دهان
  3. ایجاد صدا بهنگام باز و بسته کردن دهان

انواع دندان ‌درد

مهمترین دندان ‌دردهایی که به علت پوسیدگی بوجود می‌آیند بر سه نوعند.

دردهای تند و زودگذر

دندانی که دارای پوسیدگی عمیقی است ولی هنوز پالپ آن چندان آزرده نشده است "در اصطلاح پوسیدگی به عصب نرسیده است". جالبست بدانیم که اینگونه پوسیدگی‌ها در حالت عادی هیچگونه دردی بوجود نمی‌آورند، لیکن با مصرف مواد شیرین یا نوشیدنی‌های سرد و یا گرم ، دندان برای لحظه‌ای شدیدا درد می‌گیرد. (اصطلاحا دندان تیر می‌کشد). بعبارت دیگر درد فقط بهنگام تماس دندان با مواد ذکر شده بوجود می‌آید و با نبودن آنها از بین می‌رود.

 

شامل 5 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله دندان درد جهت خرید دانلود مقاله دندان درد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.