narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

مقاله تکنیکهای اشتراکی برای تشخیص حمله در شبکه های mobils ad-hoc

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
مقاله تکنیکهای اشتراکی برای تشخیص حمله در شبکه های mobils ad-hoc

مقاله تکنیکهای اشتراکی برای تشخیص حمله در شبکه های mobils ad-hoc

مقاله تکنیکهای اشتراکی برای تشخیص حمله در شبکه های mobils ad-hoc

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:29

 

  

 فهرست مطالب

 

 

1- مقدمه

  • کارهای مربوطه


الگوریتم ها:

الگوریتم ADCLI

گام اول: در گام اول گره مانیتور (m) یک پیام درست را به n-1 گره دیگر می فرستد و از آنها می خواهد آن را به n-2 گره دیگر منتقل کنند.

3-2- الگوریتم ADCLU

تعیین مقدار آستانه ای:

4- اثبات درستی الگوریتم ADCLI

5- نتایج شبیه سازی

6- نتیجه

 

 

تکنیکهای اشتراکی برای تشخیص حمله در شبکه های mobils ad-hoc

در این مقاله در تکنیک تشخیص حمله برای شبکه های and-hoc که از همکاری گره ها در یک همسایگی برای کشف یک گره مهاجم (بداندیش) در آن همسایگی استفاده می کند. اولین روش برای تشخیص گره های مهاجم در یک همسایگی که هر دو جفت گره در یک محدودة رادیویی می باشند. این قبیل گره های همسایه به عنوان دسته (گروه یا clique) شناخته می شوند. روش دوم برای تشخیص گره های مهاجم در یک همسایگی که ممکن است دو گره در یک محدودة رادیویی نباشند اما یک گره میانی مابین آنها وجود دارد که سایر گره‌ها در یک همسایگی one-hop از آن قرار دارند. این همسایگی به عنوان کلاستر شناخته می شود. یک گره که monitor نامیده می شود فرایند تشخیص حمله را آغاز می کند. هر دو روش از روش message-passing بین گره ها استفاده می کنند. بر اساس پیام هایی که در خلال فرایند تشخیص دریافت می شود هر گره از گره های مظنون را تعیین می کند و نظر خود را به گره مانیتور می فرستد. گره مانیتور به محض بازرسی آرای گره های مهاجم را از میان گره های مظنون تعیین می‌کند. این سیستم تشخیص حمله از هر پروتکل مسیریابی مستقل می‌باشد. اثبات درستی روش اول در این جا می آید و نشان می دهد که روش هنگامی که هیچ از دست رفتن پیام نداشته باشیم به درستی کار می کند. همچنین با شبیه سازی نشان داده می شود که هر دو الگوریتم راندمان خوبی حتی وقتی که از بین رفتن پیام در کانالهای نامطمئن داشته باشیم.

1- مقدمه

ازیاد وسایل موبایل مانند لپ تاپ، PDA و تلفنهای همراه، برنامه‌های کاربردی مهیجی نظیر کلاسهای مجازی، کنفرانسهای مجازی و... را باعث شده است . شبکه ael-hoc موبایل یک تکنولوژی است که تمامی برنامه های مذکور را در هر مکانی مقدمه می سازد. همه چیزی که مورد نیاز می باشد این است که یک گروه از گروه های متحرک قابلیت خود سازماندهی و شکل دهی یک شبکه بدون نیاز به ساختار پایه ای ثابت و یک کنترل مرکزی داشته باشند. در این شبکه یک گره موبایل به عنوان یک میزبان و یک روتر در یک زمان عمل می‌کند. این شبکه یک گره موبایل را به صورت واقعی موبایل می سازد در مقایسه با شبکه های موبایل ساختارگرا که یک گره مقید به فعالیت در یک شعاع مشخص توسط زیر ساختار می باشد . همچنین یک شبکه adhoc موبایل (Monet) می تواند در زمانی که امکان یک ارتباط در یک ناحیه توسط یک ساختار ثابت قول به صرفه نباشد و یا از لحاظ جغرافیایی غیرممکن باشد، سودمند باشد. اما نقطه منفی این شبکه سختی تضمین یک ارتباط مطمئن در آن شبکه می باشد. فراهم کردن امنیت در شبکه های adhoc به خاطر احتیاج به یک ارتباط محافظت شده و مطمئن بین گره های متحرک در محیط داشتن موضوع اصلی و مهم این شبکه‌ها می‌باشد. برخلاف شبکه های بی سیم ساختارگرا ویژگی واحد Manet ها مانند ساختار باز شبکه، رسانه بی سیم مشترک، محدودیت منابع و توپولوژی های پویای شبکه چالش های امنیتی جدیدی را مطرح کرده است.

یکی از روش های امن کردن شبکه adhoc موبایل در لایه شبکه، امن کردن پروتکلهای مسیریابی است به طوری که از همه حملات ممکن جلوگیری شود. به هر حال هیچ پروتکل مسیریابی وجود ندارد که همة انواع حملات را پوشش دهد و بالفرض هم اگر وجود داشته باشد هیچ کس در مورد حملاتی که در آینده اتفاق می افتد و ممکن است از ضعف‌های طراحی و یا ایرادات برنامه نویسی استفاده کند خبر ندارد.

بنابراین این پروتکلها نیز نیازمند اصلاح جهت جلوگیری از حملات جدید می باشند. به عبارت دیگر هیچ کس نمی تواند ادعا کند که یک مکانیزم جلوگیری از حمله بدون نقص است.

در اینجاست که به یک لایه دفاعی ثانویه به نام سیستم تشخیص حمله نیاز داریم. ایده اینست که اگر یک حمله و یا سرکشی ناخواسته صورت گرفت، اگر یک سیستم برای تشخیص آن باشد باید در این لحظه ممکنه آن را تشخیص دهد و سیستم را قبل از بروز یک خسارت شدید امن کند. تحقیقات انجام شده در راستای توسعه یک سیستم تشخیص حمله (IDS) تعیین گره های مزاحم و ایزوله کردن آنها از بقیه شبکه می باشد بعلاوه وجود یک سیستم تشخیص حمله گره های فراهم را در تلاش برای نفوذ در آینده به سیستم دلسرد می کند.

در این مقاله به بررسی دو الگوریتم برای تشخیص گره های مهاجم می پردازیم. اولی که ADCII نامیده می شود برای تشخیص گره های مهاجم در یک گروه (Clique) و دومی که ASDCLU نام دارد برای تشخیص گره های مهاجم در یک کلاستر می باشد. در هر دو الگوریتم از مکانیزم تبادل پیام استفاده می شود که هر کدام از گره ها را قادر می سازد که گره های فطتون به نفوذ را تعیین کنند. در پایان یک رأی گیری برای تشخیص گره های مهاجم از بین این گره های مظنون صورت می‌گیرد. از دست رفتن بسته به خاطر ارتباط غیرمطمئن نیز شبیه سازی شده است و از طریق شبیه سازی نیز کارایی الگوریتم دوم نیز بررسی می شود.

  • کارهای مربوطه

در زیر تعدادی از تکنیکهای پیشنهاد شده برای تشخیص حمله در MANET آمده است .

Watchday: یک روش ID می باشد که در هر گره در شبکه adhoc موبایل اجرا می شود. در این روش فرض می شود که گره ها در یک حالت بیقاعده عمل می کنند. که گره ها را وادار به گوش داده به انتقالات در همسایه های مجاور (یک پرشه) می کند . بنابراین با گوش دادن به همسایه‌هایش می تواند تشخیص دهد که بسته هایی را که به همسایه‌اش فرستاده است توسط آن منتقل شده است یا نه. اگر گره همسایه به عنوان یک نفوذی تشخیص داده شود به آن گره و رفتارش را به عنوان نفوذی به path-rater گزارش می دهد. مثالهایی از رفتارهای نفوذی از بین بردن یک بسته و یا تغییر محتوای آن قبل از فوروارد کردن آن می باشد . Path-rater یک مولفه است که در گره ها اجرا می شود و نحوه عملکرد رفتار هر گره را نگهداری می کند. این نحوه عملکرد به عنوان یک معیار جهت انتخاب مسیر برای انتقال داده استفاده می شود. این روش معایب آشکاری دارد. به عنوان نمونه یک گره می تواند توسط دو گره دیگر که با هم تبانی کرده اند . فریب داده شود.


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید مقاله تکنیکهای اشتراکی برای تشخیص حمله در شبکه های mobils ad-hoc جهت خرید مقاله تکنیکهای اشتراکی برای تشخیص حمله در شبکه های mobils ad-hoc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.