narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

مقاله درباره تعلیم

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
مقاله درباره تعلیم

مقاله درباره تعلیم

مقاله درباره تعلیم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:35

فهرست و توضیحات:

مقدمه :

تعریف تربیت :

دامنة‌تربیت :

برین متن تعریف تعلیم و تربیت :

اهمیت تعلیم و تربیت

ضرورت تعلیم و تربیت

تعلیم و تربیت و اهمیت آن در اسلام

تعلیم دانا کردن است و تربیت پرورده ساختن .  تعلیم ازنظر مدرسه ای عبارت است از آموختن آنچه در زندگی روزانه و جاری دنیا دانستنش لازم است تا حیات صورت پذیرد .  ولی از نظر دین آموختن آموختنیهایی است که برای زندگی با معنا و براساس مصلحت و حسن عاقبت ، لازم می باشد .

علم دین از حق بودن اندیشه ها از خیر بودن اعمال ،‌از روا و موزون بودن امور و از تحول و کمال و عزت و بقا داشتن وجود بحث می کند .  در این تعاریف به خوبی می دانیم که علم دین علم تربیت هم است و به سادگی می توان فهمید اساس دیانت اسلام بر علم و ادب و تعلیم و تربیت است و همچنین دین اسلام علمی است برای عمل و عملی اس براساس علم و درسی است کاملاً عملی .

به این جمله از یکی از معصومین (ع) دقت و توجه کردن بیان می دارد که «فرعنا تکن منا» از ما دریافت کن تا از ما شوی . اولی تعلیم است و دومی تربیت بی هیچ جدایی از هم .  در دین علمی سوای تربیت نیست و تربیت جدای از علم دیده نمی شود .  با به سن تکلیف رسیدن ، فرزند آماده ارشاد و تعالی می شود و به همان استعدادها و غرایز و تمایلات جهت خاصی داده می‌شود . حالا آزادیش به خاطر بهتر شدن تعالی یافتن به معنای درست انسانیت رسیدن مقید می شود به حفظ حقوق دیگران گذشت از مال و جان ، خدمت و نیکویی ، به هر روز بهتر از روز قبل بودن و قیدهای دیگر که با قبول مکتب ایمانی برخورد می پذیرد .


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید مقاله درباره تعلیم جهت خرید مقاله درباره تعلیم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.