narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

مقاله درباره علاقه جنسی یا گناه ذاتی در جهان قدیم

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
مقاله درباره علاقه جنسی یا گناه ذاتی در جهان قدیم

مقاله درباره علاقه جنسی یا گناه ذاتی در جهان قدیم

مقاله درباره علاقه جنسی یا گناه ذاتی در جهان قدیم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:25

فهرست و توضیحات:

علاقه جنسی یا گناه ذاتی در جهان قدیم :

منشأ پیدایش این گونه افکار و عقاید چیست؟

اصل آزادی :

طرفداران این سیستم اخلاقی از آن جهت به این اصل – که تکیه گاه و اساس اصلی حقوق فردی به شمار رفته – تکیه کردهاند که به گمان آنها این سلسه مسائل فاقد جنبه اجتماعی می باشد ، زیرا به عقیده آنها آزادی جنسی یک فرد به حقوق دیگران ضربه نمی زند ؛ فقط آنجا که پای فرزند و اطمینان پدری و فرزندی به میان می اید ، حق شوهر پیدا می شود و لازم می گردد که زن از باردار شدن از غیر شوهر قانونی خود خودداری کند ، و تا زمانی که وسایل ضد آبستنی در کار نبود لازم بود برای صیانت این حق مرد ، زن عفاف و تقوا را رعایت کند تا نسبت به شوهر خود وفادار بماند ، فعلاً با وسایل موجود چنین ضرورتی در کار نیست .

علیهذا در اینجا درباره دو قسمت باید تحقیق شود : یکی اینکه آزادی را جز آزادی دیگران و لزوم رعایت آنها نمی تواند محدود کند ؛ دیگر اینکه روابط جنسی از ناحیه اطمینان پدر و فرزندی ، با اجتماع و زندگی عمومی و حقوق اجتماعی ارتباط ندارد .

اما قسمت اول . باید ببینیم آن چیزی که آزادی را به اصطلاح حق مسلم بشر قرار می دهد چیست ؟ برخلاف تصور بسیاری از فلاسفه غرب، آن چیزی که مبنا و اساس حق آزادی و لزوم رعایت و احترام آن می گردد میل هوا و اراده بشر تا آنجا محترم سیر مدارج ترقی و تکامل به وی داده است ؛ اراده بشر تا آنجا محترم است که با استعدادهای عالی و مقدسی که در نهاد بشر است هماهنگ باشد و اورا در مسیر ترقی و تعالی بکشاند ، اما آنجا که بشر به سوی فنا و نیستی سوق می دهد و استعدادهای نهایی را به هدر می دهد ، احترامی نمی توان داشته باشد . ما در آینده انشاء الله مستقلاً و به طور تفصیل تحت عنوان «انسان وآزادی» مساله آزادی را طرح خواهیم کرد ؛ اینجا همین قدر یاد آوری می کنیم که بسیار اشتباه است اگر خیال کنیم معنی اینکه «انسان آزاد آفریده شده» این است که به میل و خواست و اراده داده شده است و این میل باید محترم شناخته شود مگر آنجا که با میلها و خواستههای دیگران مواجه و معارض شود و آزادی میلهای دیگران را به خطر اندازد . ما ثابت می کنیم که علاوه بر آزادیها و حقوق دیگران ، مصالح عالیه خود فرد نیز می تواند آزادی اورا محدود کند . بزرگترین تیشه ای که به ریشه اخلاق زده شده ، به نام آزادی و از راه همین تفسیر غلطی است که از آزادی شده است .


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید مقاله درباره علاقه جنسی یا گناه ذاتی در جهان قدیم جهت خرید مقاله درباره علاقه جنسی یا گناه ذاتی در جهان قدیم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.