narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

تحقیق تربیت دختران

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
تحقیق  تربیت دختران

تحقیق تربیت دختران

تحقیق  تربیت دختران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:9

فهرست و توضیحات:

ارزش دختران از دیدگاه اسلام                      1

ضرورت و اهمیت تربیت دختران                           2    

اصولی در تربیت دختران                       3

تربیت در جنبه پرورش                         4

نیاز به محبت                             4

آگاه کردن به اهمیت و عظمت خود               5

نقش مادر در محبت و نوازش                    6

کار پدر در تربیت                            6

نتیجه گیری و گزارش                       7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه تربیت دختران و پیش داوری ها :

در سمیناری که از طرف فدراسیون بین المللی آموزش اولیا از 27 تا 29 اسفند ماه سال 1365 سیوژ فرانسه تشکیل شد موضوع بحث از دختر بچه تا بانو بود . تبادل نظر بین اعضا شرکت کننده در این سمینار راجع به این امر بود که به عقیده آنها نقش اجتماعی زن به گونه ای است که او همه گاه نمی تواند با همتای مرد خو د واقعا برابر باشد .

ـنها معتقد بودند که تبعیض بین زن و مرد تحت اشکال گوناگون و به درجات متفاوت در همه فرهنگهاست پیشداوری های موجود در مورد زن حل مسئله تبعیض و عدم تساوی را پیچیده تر و دشوار تر می سازد . نظرشان این بود که رعایت حقوق زن و مرد با توجه به تفاوت جنس نباید تابعیت یکی از طرفین به دیگری منجر شود.

((ارزش دختر از دیدگاه اسلام))

اسلام بیش از همة مکاتب و فلسفه ها دربارة زن نظر داده و از او حمایت کرده است. این مساله صرف ادعا نیست نگاهی در منابع اسلامی و در مباحث مربوط به زنان بحث ما را ثابت می کند. ذکر این نکته ضروری است که اسلام در عنایتی که نسبت به دختران و اصولا طبقه مونث روا داشته است. نخواسته که به حساب گروهی را بالا ببرد و یا بیحساب گروهی دیگر را پایین آورد. این عنایت به خاطر اهمیت وجود آن ها و نقشی است که آنان در پرورش و هدایت نسل ایفا می کنند. این خطاست که برخی گفته اند اسلام دین مردان است. اولا اسلام دین انسان هاست ودر آن زن و مرد مطرح نیست و ثانیا اگر از لحاظ عنایت و توجه به طبقه ای بخواهیم آن را ببندیم باید بگوئیم که کفه ترازو ، عنایت در جنبة زنان سنگین تر است. این است که در مواردی ستمهایی از مردان دربارة آن ها وجود دارد جای انکار نیست ولی ماده می گوئیم . نه تنها اسلام امر به ستم نکرده بلکه در صورت حاکمیت و قدرت شدیدا از آن جلوگیری می کند و عملکرد امیرالمومنین علی (ع) دربارة مردی که همسر خود را تهدید به مرگ کرده بود و امام مرد تجاوز را با همان عکس العمل سر جای خود نشان ، خود دلیل و گواه این مدعاست . پیشراروهایی که دربارة زبان می شود اغلب ناشی از خود آنان و بعلت عدم اتکای به نفس ، ضعف در پندار و قری نگذاشتن به فعالیت و شخصیت خویش است. . گرنه اسلام نمی خواهد که زن فردی ذلیل و مرد مشابه او برخوردار از میان امتیاز و حقوقی انسانی می باشد


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید تحقیق تربیت دختران جهت خرید تحقیق تربیت دختران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.