narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

مقاله درباره ویژگی غنچه های ملکوتی

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
مقاله درباره ویژگی غنچه های ملکوتی

مقاله درباره ویژگی غنچه های ملکوتی

مقاله درباره ویژگی غنچه های ملکوتی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:6

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

روش تحقیق

سابقه تحقیق

غنچه های ملکوتی

امام خمینی (ره ) کودکان را لایق رسیدن به مقام انسانی می دانستند :مقامی که آدمی را از مرتبه خاکی به رتبه افلاکی می رساند . امام (ره ) وسیله این اعتلا و ارتقا را نیز تربیت درست معرفی می کردند و تاکید  داشتند که تربیت ، باید قرآنی باشد . امام (ره) تعلیم را پس از تربیت ذکر می کردند و معتقد بودند : این بچه ها لایق این هستند که یک انسان به تمام معنا بشوند و لایق این هستند که یک شیطان بشوند .تربیت است که این طفل را یا به راه انسانیت وا می دارد یا به را ه حیوانات روزنامه اطلاعات ، شماره 21744. امام(ره ) با تمسک به بینشهای دینی ، نگاهی کامل تر و فراتر از رواننشنا سان به مراقبت و تربیت کودک داشتند : شما اگر بتوانید این بچه ها را تربیت کنید ، به طوری که از اول بار بیایند به این که خدا خواه باشند ،توجه به خدا داشته باشند ،شما اگر عبودیت الله را و پیوند با خدا را به این بچهها تزریق کنید ، این بچه ها زودقبول می کنند امر را مجمو عه مقالات 404.

منظور از تربیت دینی   و پرورش مذهبی و معنوی کودک این است که خانواده باید تمیلات و گرایشهای الهی و مذهبی را که در فطرت پاک کودک سرشته شده است، به عالی ترین وجه وحد کمال مطلوب به عرصه ظهور برساند .امام خمینی (ره) در این خصوص می فرمایند : باید توجه داشته باشید که این بچه ها که پیش شما تربیت می شوند ، تربیت دینی شوند ، تربیت اخلاقی بشوند . اگر یک بچه متدین را شما تحویل جامعه بدهید ، یک وقت می بینید  که همین یک بچه متدین متعهد یک جامعه را اصلاح می کند امام خمینی ، صحیفه نور ،جلد 7، 76.

امام ( ره ) خطاب به معلمان خاطر نشان ساخته اند : معلمان مدارس در هر کجا هستند عنایتشلن به کودکان بیش تر باشد که این کودکان امید و آتیه مملکت ما هستند ، و از امروز ، انسان ها و دانشمندان فردا ساخته می شو د .

امام (ره) در بیابانی دیگر فرمودند : اگر چنانچه – خدای نخواسته – بچه هایی از دامن های شما بیرون بیایند که بر خلاف تربیت های انسانی و اسلامی باشند ، شما مسئول هستید ( مجله تربیت ،سال هفتم ، شماره 8، 10-11 ).


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید مقاله درباره ویژگی غنچه های ملکوتی جهت خرید مقاله درباره ویژگی غنچه های ملکوتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.