narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

مقاله شرح وظایف صدور گواهینامه

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
مقاله شرح وظایف صدور گواهینامه

مقاله شرح وظایف صدور گواهینامه

مقاله شرح وظایف صدور گواهینامه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:23

فهرست و توضیحات:

مقدمه

آزمایش های رانندگی :

در این جزوه سعی و تلاش گردیده که سازمان و شرح وظایف صدور گواهینامه را که در رابطه با کسانی به نحوی از انحاء با این سازمان و با این شعبه ارتباط مستقیم دارند را یادآوری نموده .

و با توجه به تغییراتی که طی چند سال اخیر صورت گرفته تهیه گردیده .

و اصولاً این تغییرات در مرحله نخست در تهران بزرگ و عملاً هم در سایر استانهای کشور به مورد اجرا در می آید .

و اداره صدور پروانه های رانندگی که اولین نقطه تماس مردم با پلیس راهنمایی و رانندگی می باشد .

و لزوماً پرسنل و افرادی هم که در این تشکیلات مشغول انجام وظیفه هستند هم ضرورتاً افرادی شایسته سالم و متدین و منضبط و خیر خواه جامعه و دوستدار انقلاب اسلامی و خدمتگذار صدیق ملت شهید پرور انقلاب اسلامی خواهند بود .

رسیدگی به مسائل راهنمایی و رانندگی و توجه به حل مشکلات مردم و توجه به خواسته های آنان ، نوع نگاه و برخورد اولیه پلیس راهنمایی و رانندگی با مردم در نخستین تماس اثرات بسیار سازنده ای در اذهان عمومی خواهد داشت

رسیدن به اهداف والای که همانا خدمت صادقانه به مردم است در صورتی تحقق می پذیرد که پرسنل راهور و پاسگاههای دورن شهری و برون شهری از مهارت اطلاعات و دانش و معرفت و تجارب ارزنده حقوقی قانونی و انتظامی برخوردار باشند و به عظمت اهداف کاری خود وقف باشند .

اداره صدور پروانه های رانندگی که قدمت آن به بیش از 77 سال می رسد . در واقع مجموعه ای است که مقررات امور گواهینامه رانندگی شامل شرایط صدور گواهینامه رانندگی در ایران و جهان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است .

و در آغاز این اداره توسط شهربانی جمهوری اسلامی اداره می‌شد که با توجه به رشد جمعیت و توسعه روز افزون راههای کشو ورود انبوه وسایل نقلیه مقرات راهنمایی و رانندگی و صدور گواهینامه رانندگی نیز تغییراتی چشمگیر پیدا نموده و روز به روز کاملتر می گردد .

و در حال حاضر هدایت واحد های صدور گواهینامه با تبعیت از دستورالعمل های صادره توسط معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا صورت می پذیرد .

و از وظایف این مرکز صدور پروانه های رانندگی رسیدگی به واحد های تابعه و کلیه خدمات مربوط به ثبت نامه ها و آزمایشها و انواع صدور گواهینامه رانندگی متقاضیان در مورد تعویض و المثنی متقاضیان و امور آموزشگاههای تعلیم رانندگی را انجام می دهند.

مروری بر تاریخچه صدور گواهینامه و آزمایشهای رانندگی :

در سال 1318 آئین نامه راهنمایی و رانندگی برای اولین بار در کشور ایران براساس ماده 276 قانون مجازات عمومی مصوب 1304 توسط وزارت داخله ( کشور ) تهیه و پس از تصویب وزارت عدلیه ( دادگستری ) به موقع اجرا گذارده می شود و از آن سال به بعد در تهران و سپس در کلیه شهرهای کشور با تدوین و شرح وظایف و براساس مفاد و آئین نامه مذکور مسئولیت های ایجاد و اصلاح و مرمت معابر و پیاده و سواره رو و تعیین حدود عابرین و رانندگان مشخص گردید و این امر تاکنون هم با تغییرات مختصری هنوز هم ادامه دارد .

گواهینامه رانندگی که از لحاظ شکل ظاهری از بدو تأسیس تاکنون مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته است از دفترچه های قدیمی گرفته تا الان به صورت گواهینامه کامپیوتری در آمده است کلاً حاکی از مجوز رانندگی می باشد . که هر کس بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی نماید باید گواهینامه متناسب رانندگی با آن وسیله نقلیه را دارا باشد  در غیر اینصورت با متخلفان برابر مقررات و قوانین رفتار می شود ماده 26 آئین نامه جدید سال 1384 .

 


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید مقاله شرح وظایف صدور گواهینامه جهت خرید مقاله شرح وظایف صدور گواهینامه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.