narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

تحقیق د رمورد اثر گلخانه ایی

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
تحقیق د رمورد اثر گلخانه ایی

تحقیق د رمورد اثر گلخانه ایی

تحقیق د رمورد اثر گلخانه ایی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه29

 

فهرست مطالب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گرم شدن زمین و تغییر آب و هوا

 

 

با آغاز انقلاب صنعتی در اوایل قرن نوزدهم میلادی و رشد روز افزون تحولات بشری، تغییرات گوناگونی نیز در زندگی انسانها رخ داده است. نیاز بشر به انرژی و مصرف انواع سوختهای فسیلی نظیر زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی باعث افزایش شدید گازهایی مانند دی‌اکسیدکربن (CO2) در جو شده است. افزایش جمعیت کره زمین که باعث تغییر کاربری زمین، تخریب جنگلها، افزایش فعالیتهای کشاورزی و دامداری و تولید ضایعات جامد و مایع شده است، تبعات مختلفی به همراه داشته است. پدیده تغییر آب و هوا یکی از این تبعات است. رشد جمعیت و پیشرفت تکنولوژی در قرن اخیر به رشد میزان تقاضای حاملهای انرژی منجر شده است.

انسانها با مصرف انرژی حاصل از سوختهای فسیلی و تولید بیش از حد گازهای‌‌گلخانه‌ای توازن انرژی زمین را بهم می‌زنند. ادامه روند افزایش میزان تقاضا و مصرف انرژی در چند دهه آینده، تغییر کاربری زمین، گسترش فعالیتهای کشاورزی و دامداری و افزایش ضایعات جامد و مایع پدیده‌گلخانه‌ای را در جو زمین تشدید خواهد کرد. مدلهای جوی پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۱۰۰، دمای کره زمین از ۱ تا ۵/۳ درجه سانتیگراد افزایش خواهدیافت که این مقدار بیش از تغییرات دمایی ۱۰۰۰۰ سال گذشته خواهدبود. شکل (۱) روند تغییرات دمایی زمین را در دو قرن اخیر نشان می‌دهد.

انتشار روز افزون گازهای‌گلخانه‌ای، تولید هواویزه‌ها (آئروسل‌ ها)، تغییر در ضریب انعکاس زمین و آلودگی حرارتی، عوامل مختلفی هستند که بر سرعت پدیده تغییر آب و هوا تاثیر می‌گذارند و در این بین تاثیر و اهمیت گازهای‌ گلخانه‌ای بسیار بیشتر و شناخته ‌شده‌تراست.


شکل ۱- روند تغییرات دمای زمین در محدوده سالهای ۱۸۶۰ تا۱۹۸۰

اثرگلخانه‌ای

تابشهای خورشیدی پس از عبور از فضا به زمین و اتمسفر رسیده و قسمت اعظم آن توسط کره‌ زمین جذب می‌شود. کره زمین پس از گرم‌شدن، امواج گرم را به صورت تابشهای فروسرخ به فضا باز می تابد. قسمتی از این تابشهای فروسرخ از اتمسفر عبورمی کند و قسمتی دیگر توسط گازهای‌گلخانه‌ای موجود در اتمسفر جذب‌ و به سطح زمین


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید تحقیق د رمورد اثر گلخانه ایی جهت خرید تحقیق د رمورد اثر گلخانه ایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.