narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

تحقیق در مورد مرکبات

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
تحقیق در مورد مرکبات

تحقیق در مورد مرکبات

تحقیق در مورد مرکبات

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه20

 

فهرست مطالب

 

1: آفات مهم مرکبات

  • : کنه زرد شرقی مرکبات

2-1: شپشک آرد آلود جنوب

1-2-1: نحوه وعلائم خسارت

1-2: بیماریهای قارچی

الف گموز مرکبات

روش های مبارزه در صورت ایجاد آلودگی

  • مبارزه

ب- زایلو پرزیا کاچکسیا الف- ترایستزا

ج- استابورن

و- کریستاکورتیس ه- پسورزها    د- اکزوکورتیس

چکیده :

دزفول بدلیل وضعیت جغرافیایی ، ارتفاع از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب ، زمستانهای معتدل ، تابستانهای نسبتاً گرم ، بافت خاک و فرهنگ کشاورزی (باغداری ) بالا و شبکه آبیاری پیشرفته از جمله محدود مناطق مستعد پرورش مرکبات در استان خوزستان بشمار رفته و هر ساله بالغ بر 54824 تن مرکبات در این شهرستان تولید می شود که حدود 43982 تن آن به تولید پرتقال اختصاص دارد.

تولید مرکبات در این شهرستان حدوداً از سال 1332 با ورود قلمه از کشورهای اروپایی به این شهرستان شروع شده و هم اکنون حدود 4057 هکتار سطح زیر کشت         مرکبات می باشد .

پس با توجه به استعدادهای بالقوه این شهرستان و تعداد کشاورزان و باغدارانی که در این بخش مشغول بوده و امرار معاش آنها وابسته به باغداری می باشد و با توجه به اینکه هرساله بدلیل وجود بیماری ها و آفات مختلف زیانهای بسیاری بر عملکرد باغداران وارد می آید ، بر آن شدیم تا با تهیه این نشریه با عنوان                                  « آفات و امراض مرکبات در شهرستان دزفول و مبارزه با آن »  که حاصل تحقیقات بعمل آمده از سوی متخصصان و محققان امر می باشد ، باعث شناخت بیشتر و بهتر شما باغداران محترم از امراض و آفات عمده شهرستان شویم .

از جمله این آفات می توان به شپشک استرالیایی ، کنه ، بیماریهای مانند : استابورن ، اگزوکورتیس ، زوال تدریجی ، پوسیدگی طوقه فیتوفترایی و …. اشاره نمود .

نشریه حاضر از طریق مطالعات کتابخانه ای ، تحقیقات میدانی و پرسشگری جمع آوری و تدوین شده است . با این امید که مورد توجه و استفاده شما قرار گیرد .

 

مقدمه :

شهرستان دزفول بدلیل دارا بودن اقلیم مناسب و موقعیت جغرافیایی یکی از             مناسب ترین نقاط برای کشت و پرورش انواع مختلف مرکبات در فصول مختلف


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید تحقیق در مورد مرکبات جهت خرید تحقیق در مورد مرکبات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.