narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

مقاله درباره خانه معماری

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
مقاله درباره خانه معماری

مقاله درباره خانه معماری

مقاله درباره خانه معماری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:25

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

روش تحقیق

خانه یکی از مباحث مهم در معماری ما می باشد که کمتر به آن پرداخته  شده است . متاسفانه در دانشکده های معماری این مبحث مورد بررسی قرار نگرفته است . نیاز به خانه در این زمان خیلی احساس می شود و می بایست با شناخت معماری گذشته و تطبیق آن با معماری معاصر این نیاز را برطرف کرد .

 واژه خانه که امروزه مصطلح است در گذشته به اتاق اطلاق می شده است ، اتاق خصوصی را «وستاخ» یا گستاخ یا وثاق نامیده اند ، از واژه سرابجای کلمه خانه در اصطلاح امروز آن ، استفاده می شده است . در جنوب ایران اصطلاح خانه سرا (‌به معنی سرابی با اتاق است ) مرسوم بوده است .

 انسان وقتی از غار بیرون آمد نیاز به سر پناهی داشت وبر این اساس طبیعی است  که قدیمی ترین مورد معماری ، ساختمان خانه باشد ، این امر از عصر حجر شروع شده و عناصر دیگر معماری از بعد زمانی فر بر آن است .

 او وقتی به دشت می آید چیزی شبیه به غار می سازد . در کاوشهایی که توسط دکتر نگهبان و دکتر ملک زاده از 6000 سال قبل از میلاد در اطراف بویین زهرا انجام شده شهرکی را زیر خاک بیرون آورده اند. این خانه ها بر طبق احتیاجاتشان بهترین طرح برای آن زمان بوده است . خشت را آن زمان نمی زده اند و گل را در آفتاب خشک می کرده اند. پوشش آنها در آن منطقه چوب بوده و         دهانه های کوچک آن حدود 5/2، 3 و یا 4 متر بوده است .  انواع کارگاهها هم در خود خانه بوده ، مثل کارگاه سفال پزی ، شیره پزی و غیره . کوچه بندی های آن نیز خیلی منطقی بوده است . در اینجا موضوع قابل مهم طرح درونگرای خانه ها است ، زیرا در بیرون خانه نه باغی و نه سبزه ایی وجود دارد . ساختمان های کوشکی که بعدها در باغها ساخته شده اند به بیرون دید دارند ولی دور باغ را نیز دیوار می زنند چون بیرون آن خشک بوده است .


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید مقاله درباره خانه معماری جهت خرید مقاله درباره خانه معماری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.