narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله مقدمه ای بر ایدز

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله مقدمه ای بر ایدز

دانلود مقاله مقدمه ای بر ایدز

دانلود مقاله مقدمه ای بر ایدز

سلامتی با ارزش ترین نعمات خداوندی است که وسیله و لازمه هر حرکت ، ابزار و همچنین هدف توسعه و تکامل می باشد . سلامتی حق انسانها و تامین آن وظیفه ای فردی و عمومی است . تامین ، حفظ و ارتقاء سلامت جامعه ، رسالت همه حکومتها و شرط اولیه آن مشاهده همه افراد جامعه است . شناخت عواملی ( بیماریها ، حوادث ، بلایاو …) که سلامت فرد و جامعه را تهدید می کنند اولین قدم درجهت حفاظت ازسلامت انسانهاست .

     اما بعد از قرنها که علم خود را در اوج قدرت می بیند و به واسطه اکتشافات پیا پی بیماریها را یکی پس از دیگری ریشه کن می نماید و به بشریت این مژده را می دهد که دیگر انسانها به واسطه بیماریهای عفونی و واگیر دار جان خود را ازدست نخواهند داد ، یکباره بروز و گسترش بیماری نوپدید و مرگ آفرینی به نام ایدز که آنرا طاعون قرن نامیدند محاسبات جامعه پزشکی جهانی را مختل می کند.

     ویژگیهای این بیماری از جمله سرعت انتقال و گسترش ، جهانگیری ، میزان کشندگی و معلولیت بالا ، غیر قابل درمان بودن و همچنین نهفتگی آلودگی آن و این مطلب که تاثیرات این بیماری جنبه جهانی پیدا نموده و به معضلی بهداشتی ، اجتماعی ، اقتصادی مبدل گردیده جوامع بین المللی و سازمانهای رسمی و غیر رسمی را وادار نمود که در مقابله با آن تلاش نماید .

     ایدز به صورت یک بیماری همه گیر در حال گسترش است . اخیرا در سال 2000 بیش از پنج میلیون نفر به این بیماری آلوده شده اند . جنبش صلیب سرخ و هلا ل احمر از این واقعیت آگاه است که باید در باره گسترش این معضل تفاهم وجود داشته است و همه به طور هماهنگ پاسخ دهند . مردمی که به H IV/AIDS آلوده هستند مستحق پاسخ بهتری از طرف جنبش می باشند. آنها از حق سلامت بر خوردارند و ارائه کمکهای اولیه چه در زندگی روزمره و چه به هنگام بحران ، حق مسلم آنها می باشد .

     در نوامبر 2000 هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ، به منظور گسترش مداخلات خاص و بازنگری سیاستها و دستورالعملهای مربوط

به HIV/AIDS تصمیماتی اتخاذ کرد .دبیر فدراسیون معتقد است که کارکنان صلیب سرخ و هلال احمر و داوطلبان باید در مورد ایدز کاملا توانایی داشته باشند ، از شیوه های انتقال و تاثیر اپیدمی HIV/AIDS کاملا آگاه باشند و بدانند که چگونه ازانتقال آن جلوگیری کرده و به چه صورت تاثیرات آنرا کاهش دهند .

     هیات حکام فدراسیون بین اللملی جمعیتهای هلال احمر و صلیب سرخ در سیزدهمین مجمع عمومی و در بیانیه خود شیوع بیماری ایدز را به عنوان یک بحران مخرب بهداشتی ،اجتماعی و اقتصادی به رسمیت شناختند ،واعلام نمودند طبق اصول اساسی خود یعنی بشر دوستی ،بیطرفی و بی غرضی متعهد به کارو خدمت به آسیب پذیرترین افراداز  جامعه مبتلا به بیماری ایدز می شوند .

      در این بیانیه مصمم می گردد از سه طریق پیشگیری ،درمان ، مراقبت و حمایت و احترام به شخص آسیب پذیران با شیوع این بیماری مبارزه کنند .

     در این میان جمعیتهای صلیب سرخ و هلال احمر با توجه به اهداف تعریف شده خود با محور انتامین سلامت و زندگی انسانها بر آنند که در این مسیر تلاش نموده و نقش مؤثری در مقابله با این بیماری ایفا نمایند .

     در همین راستا به دستور و هدایت شخص ریاست محترم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمیته پیش گیری و مبارزه با بیماری ایدز در جمعیت هلا احمر تشکیل گردید .

 

شامل 20 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله مقدمه ای بر ایدز جهت خرید دانلود مقاله مقدمه ای بر ایدز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.