narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله مفهوم اعتیاد

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله مفهوم اعتیاد

دانلود مقاله مفهوم اعتیاد

دانلود مقاله مفهوم اعتیاد

تغییر در هوشیاری و اندیشه ، خماری ، کاهش فشار خون ، هیجانات شدید عصبی ، از دست دادن قدرت بیان و عمل صحیح ، پیش رفتن تا مرز جنون ، نشئگی ، بی علاقگی  به زندگی ، بی دقتی در بینایی.
5- هروئین :
یکی از مشتقات نیمه مصنوعی مرفین است که با عمل تقطیر از مرفین استخراج می شود . از هر یک کیلوگرم مرفین تقریباً یک کیلوگرم هروئین استخراج می شود و برای تهیه یک کیلوگرم هروئین حدود ده کیلوگرم تریاک مورد نیاز است هروئین ماده بسیار خطرناکی است. و خیلی قوی تر از مرفین است و وابستگی شدید ایجاد می کند هروئین پودری بسیار نرم و سفید رنگ است و چنانچه به وسیله قاچاقچیان تهیه شود احتمالاً رنگ آن کرم و قهوه ای روشن است . هروئین بدون بو است و طعم آن تلخ است.
روش های مصرف هروئین :
الف) ترخین « کشیدن » : در این روش هروئین را روی زر ورق سیگار می ریزند و از زیر با دستمال کاغذی لوله شده و با تکه های مقوای باریک که با کبریت آتش زده شده باشد. کمی حرارت می دهند و دود حاصل را از راه دهان بالا می کشند .
ب) استنشاق « دماغی » :
در این روش که معمولاً توسط معتادان غیر حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد ، هروئین را روی کاغذ صافی می ریزند و به کمک اسکناس لوله شده آن را از طریق بینی بالا می کشند.
پ) تزریق :
 در این روش هروئین را با آب لیمو ، جوهر لیمو ، یا قرص ویتامین در قاشق حل می کنند و کمی حرارت می دهند سپس با سرنگ به زیر جلد یا داخل ورید تزریق می کنند.
عوارض مصرف هروئین :
نشئگی ، سرمستی ، اضطراب ، شادابی موقت ، نقص در گفتار ، بی صبری ، عدم تعادل ، تضعیف حرکات ارادی ، خواب آلودگی ، پایین آمدن ضربان قلب و در صورت تزریق انواع عفونت ها ( ایدز،هپاتیت و... ).


7- حشیش
ماده ای است که از گل یا ساقه گیاهی به نام شاهدانه هندی به دست می آید . که بوته ای شبیه گیاه گزنه است . به رنگ سبز خاکستری و گاهی قهوه ای مایل به سبز با قوامی سفت ، شبیه حنا است . به حشیش نام های دیگری همچون – بنگ ، چرس ، گراس ، شوکران ، نیز اطلاق می شود.
8- ماری جوانا :
ماده ای شبیه توتون ، سبز رنگ ، و زبر است که به روش ترخین مصرف می شود.
9- کراک :
به کرات راک نیز گفته می شود . ماده ای است جامد که از کوکائین گرفته می شود . جنبه اعتیاد آوری آن بسیار زیاد است . به طوری که مصرف حتی یک با آن اعتیاد آور است . در ضمن قاچاقچیان 100 هزار دلار کوکائین را به یک میلیون دلار کراک تبدیل می کند.
روش مصرف کراک :
بوسیله پیپ دود می شود و در مدت چند ثانیه اثر می کند.

عوارض مصرف کراک :
اختلال در دستگاه گردش خون و دستگاه تنفس ، افزایش ضربان قلب – بی خوابی – سوء ظن نسبت به اطرافیان – زودرنجی – دیدن کابوس – هزیان – توهم – مستی و...
10- ال . اس . دی:  
ال . اس .دی . که نام کامل آن لیزرژیک اسید دی اتیل آمید است از مواد توهم زا است که در قارچ ارگو وجود دارد. ال. اس . دی . سبب اختلال در خلق و خوی فرد می شود. شناخت زمان و مکان را دشوار می سازد فرد را دچار خوشی بیجا می سازد. خودستایی ، بی وزنی ، هزیان و افسردگی از جمله عوارض مصرف ال . اس . دی . است .
فصل دوم : تاریخچه اعتیاد و مواد مخدر :
اعتیاد و مواد مخدر دارای تاریخچه بسیار وسیعی می باشند. که ما در این تحقیق به اختصار در مورد این تاریخچه عظیم در برخی از کشورهای دنیا توضیحاتی را ارائه می دهیم.

 

شامل 25 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله مفهوم اعتیاد جهت خرید دانلود مقاله مفهوم اعتیاد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.