narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله میاستینی گراویس

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله میاستینی گراویس

دانلود مقاله میاستینی گراویس

دانلود مقاله میاستینی گراویس

آن نیامده است. ارائه ی توضیحی دراین زمینه ضروری است تا به سئوالات انش آموزان "میاستینی گراویس" به عنوان یک بیماری خودایمنی مطرح شده, اما توضیحی درباره ی وهمکاران محترم درباره میاستنی گراویس پاسخ داده شود.
بیماری میاستنی گراویس نوعی فلج ماهیچه ای است که علت آن فعالیت ایمنی بر ضد پروتئین های گیرنده های استیل کولین درسیناپس عصبی _عضلانی است این بیماری مخصوص صفحات انتهایی عضلات مخطط است که بیش تر زنان را گرفتار میکند .ماکزیمم شیوع آن در دهه های سوم یا چهارم زندگی است ولی امکان دارد هر دوره ای از زندگی از بچگی تا پیری دیده شود .البته در افراد مسن مرد وزن به طور یکسان مبتلا می شوند.
علائم بالینی اولیه این بیماری شامل : ضعف تدریجی و گرفتاری عضلانی است که توسط اعصاب مغزی عصب می گیرند. گرفتاری این عضلات به گرفتاری پلکها ,دوبینی, اشکال در بلع و سایر علایم مغزی, مخصوصا اشکال در صحبت کردن و فلج عضلات تنفسی می انجامد . اگر چه نوع خاص مربوط به گرفتاری چشمی نیز وجود دارد, ولی در بسیاری از موارد, عضلات اندامها مبتلا می شوند. معمولا با پیشرفت تدریجی, ضعف عضلانی با ازدیاد فعالیت در انتهای روز مشاهده می شود . به نظر میرسد در میاستنی گراویس , یک پاسخ  ایمونولوژیک علیه یک یا چند پروتئین از منطقه ی واسطه ی  عصبی – عضلانی وجود دارد. بنابراین در افرادی که بیماریهای بافت همبندی , مثل ارتریت روماتوئیدولوپوس دارند,  این بیماری با شیوع بیش تری اتفاق می افتد .

 

شامل 3 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله میاستینی گراویس جهت خرید دانلود مقاله میاستینی گراویس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.