narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله جمع آوری و نگهداری حشرات

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله  جمع آوری و نگهداری حشرات

دانلود مقاله جمع آوری و نگهداری حشرات

دانلود مقاله  جمع آوری و نگهداری حشرات

     هر متخصص حشره ‌شناسی ، در حین انجام تحقیقات صحرایی مجبور به صید کردن نمونه‌ها و کار با آنهاست. این کار معمولاً شامل جمع‌آوری و نگهداری نمونه‌ها با روش‌های خاصی است که عمدتاً، و گاهی اوقات تنها روش‌هایی هستند که برای مطالعه گروه خاصی از بندپایان به کار می ‌روند. این روش‌ها برای گروههای مختلف حشرات و همچنین در نقاط مختلف، متفاوت هستند. بنابراین ، در ذیل به شرح برخی از نکات اساسی در این مورد می ‌پردازیم.

اصول جمع‌آوری نمونه و کار با آن

لوازم جمع‌آوری

     این وسایل از ساده ‌ترین ابزار، از قبیل توری ‌های حشره‌شناسی و لوله‌های صید ، تا تله های بسیار تخصصی که برای اهداف خاصی به کار می ‌رود ، متفاوتند. نمونه‌گیری عبارتست از جمع‌آوری نمونه‌ها با یک روش استاندارد به منظور انجام مطالعه کمّی ، که در آن می ‌توان از ابزار بسیار متفاوتی استفاده نمود. انواع مختلف تله‌ها برای صید حشرات به منظور انجام تحقیقات خاص به کار رفته‌اند. برخی از آنها حشرات را به صورت انفرادی و از طریق مکانیکی به دام می ‌اندازند )مثل تله‌های مکنده) ، در حالیکه سایرین با استفاده از مواد جلب کننده از قبیل نور، دی ‌اکسیدکربن و یا بوی بدن میزبان آنها را صید می کنند.

     توری ‌های حشره‌شناسی دستی معمولاً شامل یک کیسه ساخته شده از توری ‌های دارای سوراخ ‌های ریز هستند که به دور یک قاب دایره‌ای متصل گردیده است. این قاب از جنس آلومینیوم بوده و طوری طراحی شده که می ‌توان در موقع عدم استفاده ، آن را از هم جدا نمود. هدف صید ، مشخص کننده نوع مناسب توری است. در مورد پشه ها، کار با کیسه‌های توری سفید راحت تر است ، در حالی که برای جمع‌آوری پروانه‌ها توری سیاه طرفدار بیشتری دارد.

شامل 6 صفحه فایل word قابل ویرایش


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله جمع آوری و نگهداری حشرات جهت خرید دانلود مقاله جمع آوری و نگهداری حشرات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.