narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله آواز نهنگها

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله آواز نهنگها

دانلود مقاله آواز نهنگها

دانلود مقاله آواز نهنگها

 

آواز وال ها ( whale song ) ، صدایى است که وال ها براى برقراى ارتباط تولید مى کنند. واژه
(
song ) براى توصیف الگویى منظم و پیشگویى صداهایى که به وسیله گونه هایى از وال ها تولید مى شود ، مورد استفاده قرار مى گیرد. این مکانیسم براى تولید کردن صدا در خانواده وال سانان و پستانداران دریایى شامل : دلفین ها ، وال ها و نهنگ هاى دندان دار ، که به صدا براى ایجاد ارتباط بیشتر از حس هاى دیگر در پستانداران زمینى وابسته هستند ، استفاده مى شود ، زیرا سایر حسها در آب اثر محدود ترى دارد.

بینایى در پستانداران دریایى به دلیل اینکه نور در راه آب جذب مى شود محدود است. بویایى هم اثر کمترى دارد ، زیرا مولکول ها در آب خیلى آهسته تر پراکنده مى شوند تا در هوا. پستانداران دریایى از صدا ها براى برقراى ارتباط و تغذیه استفاده مى کنند.

طرفداران محیط زیست و وال شناسان ( cetologist ) معتقدند که افزایش صداها در اقیانوس هاى جهان به وسیله کشتیها و لرزه هاى دریاى باعث صدمه به وال ها مى شود.

تولید صداها

انسانها صدا ها را با بیرون راندن هوا از میان حنجره تولید مى کنند. تارهاى آوایى داخل حنجره باز و بسته مى شود و این امر براى تولید جریان هوا ضرورى است ، این جریانات همراه با گلو ، زبان و لبها صدا ها را تولید مى کنند.

وال ها صدا ها را با مکانیسم متفاوتى تولید مى کنند. این مکانیسم در 2 زیر خانواده عمده در وال ها متفاوت است: Odentoceti ( Toothed whale ، شامل دلفین ها ) و Mystceti ( Baleen wale ، شامل وال هاى بزرگ و وال هاى آبى )

شامل 10 صفحه فایل word قابل ویرایش


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله آواز نهنگها جهت خرید دانلود مقاله آواز نهنگها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.