narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله لکنت زبان

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله لکنت زبان

دانلود مقاله لکنت زبان

دانلود مقاله لکنت زبان

از علل بوجود آمدن لکنت زبان در دروان کودکی می‌توان مواردی همچون ترس‌های شوک آور دوران کودکی، عوامل مادرزادی و ژنتیکی، دو زبانه بودن محیط زندگی کودک و نیز تقلید و تکرار را برشمرد، که عامل آخر بدین معناست که انجام هرگونه تقلید و تکرار رفتارکودک دچار لکنت در اماکنی همچون مهد کودک‌ها، توسط دیگر کودکان نیز می‌تواند منجر به لکنت زبان شود.

وی در ادامه از علل لکنت زبان در بزرگسالان را ناراحتی‌های روحی و روانی و همچنین تصادفات ذکرکرد.

 از علائم و نشانه‌های لکنت زبان را تکرار و گیر کردن کلمات هنگام صحبت کردن بیان کردلکنت زبان شدید در کودکان منجر به نمایان شدن علائم بارز ظاهری در چهره می‌گردد، که از آن جمله می‌توان به فشرده شدن لب‌ها و پلک‌ها موقع گیر کردن کلمه و یا پرش ابرو، پرش دست و همچنین تیک گردن و چشم اشاره کرد.

 با اشاره به این که 70 درصد مراجعه‌کنندگان دارای لکنت زبان، در محدوده‌ سنی 6 - 2 سال و 30 درصد هم در سنین نوجوانی هستند، خاطرنشان کرد:‌ بیماری لکنت در پسران به نسبت 3 به 1 بیشتر از دختران شایع است.

 روش‌های درمانی این عارضه، ابتدا رفتار درمانی و در درجه بعد گفتار درمانی و این که فرد دچار لکنت زبان، به مرور زمان دچار مشکلاتی از قبیل عصبانیت و پرخاشگری، گوشه‌گیری و منزوی شدن، عدم اعتماد به نفس در صحبت کردن و همچنین افت تحصیلی در مدرسه می‌شوند، در جهت درمان ابتدا بایست مشکلات رفتاری و روحی حاصل از این عارضه رفع شود و در درجه بعد به فرد دارای لکنت تمریناتی داده شود تا بتواند شمرده شمرده صحبت کند.


 از دیگر روش‌های درمانی لکنت زبان را دادن مشاوره به فرد و خانواده وی در راستای افزایش اعتماد به نفس فرد و کاهش لکنت بیان نمود و ‌یادآور شد: استفاده از دستگاه لکنت شکن و تمرینات فرد برای شمردگی در صحبت کردن نیز از روش‌های درمانی مؤثرند.

وی با بیان این که بهترین سن برای درمان لکنت زبان قبل از 7 سالگی است، به خانواده‌های دارای چنین فرزندانی توصیه کرد: در صورت داشتن کودکی با لکنت زبان، هر چه زودتر در زمینه درمان عارضه وی به پزشک معالج مراجعه کنید، چرا که بعضاً تاخیر در شروع درمان و شدت یافتن فشارهای محیطی می‌تواند منجر به بروز صدمات روحی و جسمی در آینده کودک گردد.



آیا کودک شما لکنت زبان دارد؟
کودک و لکنت زبان


 
 
 
کاربر محترم این مبحث در 19  قسمت ارائه خواهد شد .
لکنت مانع جریان طبیعی و روان بودن صحبت انسان می شود. همچنین به جز لکنت ، عوامل دیگری مثل ترس و هیجان می توانند جریان صحبت روان و عادی فرد را مختل نمایند. همه ی ما گاهی کلمات یا بخشی از کلمه ای را تکرار می کنیم و هیچ کس ، همیشه و در همه اوقات ، صحبت کاملاً روان و سلیس ندارد . همه ی ما گاهی به هنگام صحبت کردن دچار مکث و تأمل ناخواسته می شویم و یا کلمات و صداهای زایدی را اضافه می کنیم، بخش های کلمات را نادرست ادا می کنیم ، جمله ای را تکرار کرده و آن را تصحیح می کنیم و یا سعی می کنیم دو کلمه را همزمان بیان کنیم و برای لحظاتی دچار مشکل و گیرزبان می شویم. لذا کودک خردسال که هنوز تلاش می کند در تلفظ صداها و لغات مختلف و در ترتیب جملات ( جمله بندی ها ) مهارت پیدا کند و از فشار اجتماعی به هنگام صحبت کردن نهراسد ، بسیار طبیعی است که بعضی وقت ها بیش از بزرگسالان و کودکان بزرگتر از خودش دچار مشکل شود و تعادل کلامی خویش را از دست بدهد.
قدر مسلم این است که صحبت روان و راحت هر فرد به طور قابل ملاحظه ای به احساسات درونی و شرایط و موقعیت های محیطی بستگی دارد. از آنجا که رفتار کلامی بسیاری از کودکانی که در صحبت کردن دچار ناروانی طبیعی کلام می شوند، همانند رفتار کودکانی است که لکنت دارند ، ممکن است برایتان بسیار مشکل باشد که ناروانی یا لغزش طبیعی زبان را از لکنت زبان تمیز دهید . همچنین باید توجه داشته باشید که ناروانی کلامی کودک در بعضی مواقع و موقعیت های خاص ، با توجه به چگونگی احساسات و انگیزه های درونی او ، از نظر تنوع و شدت تغییر می کند .
بنابراین ، اگر شما اندکی نگران صحبت کردن کودک خود هستید ، بهتر است که تشخیص دقیق چگونگی مشکل احتمالی گویایی او را به عهده متخصصان آسیب شناسی گفتار و کارشناسان گفتار درمانی بگذارید . اگر ایشان تشخیص دادند که کودک شما ناروانی کلامی غیر عادی ندارد ، در این صورت لازم نیست که اقدام خاصی به عمل آورید . البته ممکن است لازم باشد که شما اضطراب خودتان را کاهش دهید .

 

شامل 90 صفحه


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله لکنت زبان جهت خرید دانلود مقاله لکنت زبان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.