narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله لیمو ترش و فوائد بسیار آن

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله لیمو ترش و فوائد بسیار آن

دانلود مقاله لیمو ترش و فوائد بسیار آن

دانلود مقاله لیمو ترش و فوائد بسیار آن

لیموترش نورچشم را زیاد می‌کند، از طاسی سرجلوگیری می‌کند، موهای سر را تقویت می‌کند. لیموترش میوه‌ایست، کاملا سالم در عین حال که مقوی است می‌تواند به تمام باقت‌های عضلانی بدن غذا بدهد بدین سبب به آن عال تندرستی بدن نام داده‌اند.
لیموترش، پرتقال، لیموشیرین، نارنگی، ترنج، بالنگ، لیمو عمانی، توسرخ، نارنج، دارابی و ده نوع دیگر از این نوع میوه است و شبیه هم بوده و دارای خواص مشابه هستند، میوه و گل، برگ، شکوفه، ساقه و درختان که همه آنها به ظاهر با هم اختلاف دارند ولی دارای منافع مشترک بوده و و میتوان آنها را به هم پیوند زد حتی میتوان روی یک درخت پیوند درختهای دیگر را زد و انواع میوه‌های این تیره و نوع را از یک درخت بدست آورد. میوه‌های پیوندی از نظر ظاهر درشت‌تر، شاداب‌تر و گواراترند. املاح و ویتامینهای موجود در لیموترش: لیموترش سرشار از ویتامین‌های (آ)و (ب) و به ویژه ویتامین (ث) و دارای آهن، کلسیم، سدیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. در لیموترش اسیدهای زیادی وجود دارد که از همه مهمتر اسید سکوربیک و اسید سیتریک است که از بین برنده اسیداوریک است. خواص درمانی لیموترش: اسیدهای موجود در لیموترش از بین برنده اسید اوریک است و خون را رقیق می‌کند، دستگاه هاضمه و دستگاه ادراری را ضد عفونی می‌کند آب لیمو به مقدار زیاد باسیلهای تبی تیفوئید (حصبه) و اسهال خونی را کشته و نابود می‌کند اگر آب آشامیدنی شما مشکوک است چند قطره در آن لیموترش بچکانید به این وسیله آب آشامیدنی شما پاک می‌شود ( در آلمان نیز آب را بدین صورت قابل آشامیدن می‌نمایند) به همین صورت چنانچه روی گوشتهای مانده یا کپک زده چند قطره لیموترش بریزید از عوارض سوء و حوادثی که ممکن است رخ دهد جلوگیری میکند آب لیمو را چنانچه بر روی غذاهای ثقیل بزنند هضم آنرا آسان می‌کند. آبلیمو تب را از بین می‌برد و تنگی نفس را درمان می‌کند بیماریهای، رماتیسم عرق النساء، مرض قند، غلظت خون، ناتوانی جنسی، زکام، سرماخوردگی ذات الریه، گلودرد، تب خال با آب لیمو معالجه می‌شود. زهر حشرات مانند زنبور، عقرب، مار و افعی را درمان می‌کند، آب لیمو ضد درد است سردرد را کم و دردهای کلیه و شکم را تسکین می‌دهد آبلیمو ضد تیفوس، سرخک، آبله مرغان و مخملک است. آبلیمو معده را درمان می‌کند و سنگهای کبدی را درمان می‌کند. آبلیمو زیادی چربی را از بین می‌برد و آب‌های اضافی بدن را دفع می‌کند. آبلیمود ضد کم خونی است و غلظت خون را از بین می‌برد. چنانچه جوش‌هائی در صورت به وجود آید همگی از ناخوشی خون است و تجمع سم را در کبد نشان می‌دهد. چنانچه مرکبات نخوریم همیشه در صورت و نقاط مختلف بدن جوش‌های چرکی به وجود می‌آید که علامت بارزی از ضعف و کثیف شدن خون است و با آبلیمو درمان می‌شود. تبهای روده و ترش کردن غذا با آب لیمو معالجه می‌شوند آبلیمود سم های جمع شده در کبد را از بین می‌برد. ولی باید توجه داشت که کبد به خود لیمو بیشتر از آب آن احتیاج دارد. محققین دانشگاه آمریکا موفق به کشف ویتامین جدیدی در لیمو شده‌اند که سبب تقویت اعصاب شده و از فلج اطفال جلوگیری می‌کند و در معالجه عرق النساء ذات الریه و سرطان بسیار موثر است.
 معالجه سرماخوردگی چنانچه حس کردید سرماخورده‌اید مقداری آبلیمو را در یک لیوان آب گرم ریخته با کمی عسل بنوشید. برای معالجه ذات الریه آب پیاز را گرفته با آبلیمو مخلوط کرده و با آب شلغم و آب هویج و آب کرفس خام چنانچه خورده شود ذات الریه و تنگی نفس را درمان می‌کند.
برای زیاد شدن بزاق دهان آبلیمو میل کنید. برای سالاد سبزیها و میوه‌های خام و برای چاشنی بهتر است که به جای سرکه صنعتی از آب لیمود استفاده کرد. لیمو علاوه بر ادرارآور بودن در معالجه رماتیسم، نقرس، سنگ کلیه مفید است چون خون را پاک می‌کند برای جوش پوشت صورت و بطور کلی برای بیماریهای جلدی مفید است.
لیموترش رفع عطش می‌کند.
لیموترش معالج پوکی استخوان است.
لیموترش درمان کننده بیماری کبد است؛ در یک لیتر آب جوشیده کمی شکر و آب یک لیموترش به آن اضافه کرده و روزانه چند با یک استکان از آن میل کنید.
لیموترش معالج بیماری ذکام؛ برای درمان ذکام لازم است چند قطره به کف دست ریخته به نزدیکی بینی آورده آبلیموها با به بالا می‌کشیم بعدا بلافاصله بینی را با روغن زیتون تصفیه نشده(بودار) کمی چرب می‌کنیم. از لیموترش برای جلوگیری از خونریزی بینی می‌توان استفاده کرد برای این منظور پنبه را آغشته به آبلیمو کرده داخل بینی قرار دهید خونریزی قطع خواهد شد.

 

شامل 4 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله لیمو ترش و فوائد بسیار آن جهت خرید دانلود مقاله لیمو ترش و فوائد بسیار آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.