narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

پایان نامه کارشناسی رشته جامعه شناسی در مورد باورها و سنتها

[ad_1] پایان نامه کارشناسی رشته جامعه شناسی در مورد باورها و سنتها فروشگاه فایل فروش

پایان نامه کارشناسی رشته جامعه شناسی در مورد باورها و سنتها

پایان نامه کارشناسی رشته جامعه شناسی در مورد باورها و سنتها دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 19 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 30

مقدمه تحقیقی را در رابطه با آداب و آیین سنتی ازدواج در استان آذربایجان شرقی و اهالی ترکمن استان گلستان انجام داده شده است، که جهت ارائه در درس جامعه‌شناسی خدمت شما ارائه می‌گردد منابع کلیه نوشته‌های این تحقیق سخنان اهالی این استان و روستاهای اطراف آن می‌باشند که یا ساکن استان آذربایجان شرقی و یا ساکن ترکمن‌صحرا بوده‌اند و یا هم‌اکنون در تهران سکو

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

مراسم سنتی ازدواج در استان آذربایجان شرقی

    مراسم خواستگاری: بعد از انتخاب دختر توسط شخص داماد و یا خانواده داماد، برای انجام مراسم خواستگاری شخص داماد به همراه خانواده به منزل خانواده دختر انتخاب شده می‌روند.

    این مراسم حتما باید شب هنگام برگزار گردد. در این منطقه رسم بر این گونه است که از همان ابتدا با یک قوطی شیرینی خانواده داماد قصد رفتن به خانه عروس را می‌گیرد.

    و پس از صحبت‌های خانواده عروس و داماد بایکدیگر اگر خانواده عروس راضی بودند و عروس نیز راضی بود، درب قوطی شیرینی را باز می‌کنند و شیرینی را با شادی و مبارکی میل می‌کنند.

    اما اگر جواب منفی بود و عروس ناراضی بود جعبه را باز نکرده و روز بعد از شب خواستگاری آن را پدر عروس به خانواده داماد یا بستگان داماد برمی‌گرداند.

    بعد از موافقت کردن خانواده عروس، شخص داماد به همراه خانواده خود یک چادری و یک حلقه نشونی به منزل عروس می‌برند و عروس را اصطلاحا «نشانی» می‌کنند که به این مراسم «نشان‌ناماخ» می‌گویند. در این مرحله از خواستگاری داماد و عروس می‌توانند با یکدیگر جداگانه صحبت کنند و نظرات و خواسته‌های خود را به یکدیگر بگویند. در همین حین پدر و مادر عروس و داماد نیز در اتاقی دیگر راجع به نحوه مراسم عروسی، شیربها، مهریه و کلیه مسائل مربوط به ازدواج این دو جوان بحث می‌کنند. در این مراسم خانواده دختر معمولا مبلغی را به عنوان شیربها از خانواده داماد دریافت می‌کند که به اصطلاح به آن «باشلیخ» می‌گویند. این مبلغ می‌تواند نقدی باشد و یا به صورت کمک کردن در هنگام خرید وسایل جهیزیه و وسایل مورد نیاز برای برگزاری مراسم عروسی باشد. از جمله رسومات مخصوص این استان درخواست خانواده عروس مبنی بر کمک کردن خانواده داماد به آنها در تهیه اقلام موردنیاز برای برگزاری مراسم ازدواج می‌باشد.

    مثلا خانواده عروس بدین گونه شرط می کند که تمامی هزینه‌های خرید چای، برنج، روغن، گوشت و میوه و شیرینی عروسی را باید خانواده داماد پرداخت کند.

    البته اگر چنین شرطی هم در بین خانواده‌ها بیان نشود به صورت خودبخودی نیز خانواده داماد تعدادی جعبه میوه و مواد غذایی را به خانه عروس می‌فرستد اما خوب برخی از خانواده‌ها شاید به علت وضع مالی و نگران بودن از فراموش شدن این رسم از سمت خانواده داماد آن را شرط می‌کنند و روز خواستگاری این مسائل را عنوان می‌کنند.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پایان نامه کارشناسی رشته جامعه شناسی در مورد باورها و سنتها , پایان نامه کارشناسی رشته جامعه شناسی در مورد باورها و سنتها , دانلود پایان نامه کارشناسی رشته جامعه شناسی در مورد باورها و سنتها

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

پایان نامه کارشناسی رشته جامعه شناسی در مورد باورها و سنتها
[ad_2] پایان نامه کارشناسی رشته جامعه شناسی در مورد باورها و سنتها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.