narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله فلج اطفال

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله فلج اطفال

دانلود مقاله فلج اطفال

دانلود مقاله فلج اطفال

فلج اطفال یک عفونت ویروسی مربوط به نخاع و اعصاب است نشانه‌های فلج اطفال مانند بسیاری دیگر از بیماریهای ویروسی عبارتند از تب، گلودرد ، گوش درد و خشکی گردن. در بسیاری از موارد، این بیماری منجر به فلج نمی‌شود و غالباً بهبودی حاصل می‌آید اما اگر پیشرفت کند به احتمال زیاد اندامهای تحتانی بدنی یعنی پاها فلج میشود وراه رفتن را دشوار و حتی غیرممکن می‌سازد این بیماری از طریق مدفوع اشخاص آلوده منتقل میشود و می‌تواند سریعاً همه‌گیر شود در حال حاضر می‌توان با یک دوره سه گانه مصرف واکسن خوراکی آن ایجاد مصونیت کردو جلوی بیماری را گرفت.
آیا خطرناک است؟
فلج اطفال همیشه خطرناک است و اگر تشخیص داده نشودو پیشرفت کند فلج دائمی عارض خواهد شد.
ابتدا چه کار باید بکنید؟
اگر مواردی از فلج اطفال را در جامعه خودتان مشاهده کردید نسبت به علائم بیماری آنفلوآنزا بهمراه خشکی و درد گردن و تب در کودک خود هوشیار باشید.
آیا مشورت با دکتر لازم است؟
اگر نشانه‌هایی مانند آنفلوآنزا را در کودک خود مشاهده کردید و حرکت دادن پاهای او را دشوار می‌بینید و یا اینکه تنگی نفس میشود حتی اگر قبلاً با تزریق واکسن فلج اطفال مصونیت پیدا کرده است هر چه زودتر به دکتر مراجعه کنید.
دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
اگر دکتر به فلج اطفال مشکوک باشد کودکتان را جهت آزمایشات بیشتر در بیمارستان بستری می‌کند تنها درمان این بیماری استراحت مطلق و آرامش کامل است زیرا آنتی بیوتیکها هیچ تاثیری در بیماریهای ویروسی ندارند اگر شما بتوانید بخوبی از وی مراقبتهای ویژه پرستاری را بعمل آورید می‌تواند او را به خانه بفرستد.
اگر کودکتان در خانه پرستاری میشود دکتر یا فیزیوتراپیست درباره نوع رژیم غذایی و ورزشهای لازم به شما اطلاعاتی خواهند داد.
شما چه کمکی می‌توانید بکنید؟
کودک خود را در اولین سال بعد از تولد واکسینه کنید واکسن فلج اطفال به شکل واکسن سه گانه براساس زمانبندیهای استاندارد مصونیت سازی تجویز میشود.1
بیماری فلج اطفال را هزار و پانصد سال قبل از مسیح می شناختند ولی از ویروس و چگونگی آن بی اطلاع بودند بعدها معلوم شد که این بیماری مسری و همه گیر است .
ویروس در خون ، مدفوع و دستگاه عصبی وجود دارد این بیماری با پیشرفت تمدن نسبت مستقیم دارد یعنی در ممالک متمدن خیلی فراوانتر از نقاط عقب افتاده است .
* نشانه های فلج اطفال
 سابق بر این تصور می شد که این بیماری مخصوص کودکان است ولی این تصور اشتباه بود زیرا تمام کسانی که با ویروس روبرو می شوند به بیماری مبتلا میگردند و عده ای از مبتلایان به این بیماری ، فلج و زمین گیر می شوند . دوره نهفتگی متوسط فلج کودکان ۱۰ روز است .
گاهی ویروس این بیماری مدتها در گلو و روده ی اشخاص سالم بدون ایجاد مزاحمت زندگی می کند ولی به محض مساعد شدن زمینه مزاجی شخص از قبیل پرکاری ، واکسیناسیون ، کشیدن دندان ، درآوردن لوزه ها و بیماریهای دیگر عامل بیماری شروع به رشد و فعالیت کرده وارد دستگاه عصبی می شود و باعث فلج می گردد .
یکدسته نشانه های مقدماتی برای این ناخوشی وجود دارد مانند تب ، سردرد ، تهوع ، گلودرد که چند ساعت یا چند روز طول کشیده و سپس بکلی برطرف می گردد و بیمار بهبود کامل پیدا می کند . در برخی از افراد ناخوشی با همین علائم مقدماتی خاتمه می یابد و فلجی بوجود نمی آید ( شکل ساقط شونده ) ولی در بعضی از افراد ۵ تا ۸ روز بعد از علائم مقدماتی بیماری ، دوباره تب میکنند و علائم مننژیت کاذب پیدا می کنند مانند سفتی گردن ، سردرد شدید ، استفراغ  ، درد عضلات و گاه علائم عصبی پیدا می شود . این علائم نیز در عرض ۳ تا ۸ روز بهبود کامل پیدا می کند ( نوع غیرفلجی ) گاهی هم به دنبال نشانه های یاد شده فلج های شل در گروهی از عضلات بدن عارض می شود ، وسعت و محل این فلجها با وسعت آسیب های مغزی و نخاعی مربوط می باشد یعنی هر چه ضایعات مراکز مغزی بیماری زیادتر باشد فلجهای حاصله وسیع تر خواهد بود .

 

شامل 17 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله فلج اطفال جهت خرید دانلود مقاله فلج اطفال
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.