narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله فشار خون بالا

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله فشار خون بالا

دانلود مقاله فشار خون بالا

دانلود مقاله فشار خون بالا

سلامت :وقتی پا به سن می‌گذاریم و هر یک از فرزندان به سرکار و زندگی خود می‌روند، تنهایی معمولا به سراغ سالمندان می‌آید و همین احساس تنهایی و هراس از اینکه دیگر مورد پذیرش فرزندان و جوانان نیستند و اندوه و نگرانی‌های ناشی از آن می‌تواند از نظر روحی آنها را تحت تاثیر قرار داده و بر وضعیت جسمانی‌شان اثر بگذارد.
یک مطالعه جدید که بر روی 229 نفر از سالمندان 50 تا 69 ساله در مرکز علوم عصبی و ادراکی و اجتماعی دانشگاه شیکاگو انجام شد، نشان داد که تنهایی می‌تواند 30 درجه به میزان فشارخون در افراد بالای 50 سال بیفزاید. محققان در این مطالعه دریافته‌اند: <اندوه، استرس و کینه‌توزی، همه، احساساتی منفی هستند که هر یک از لحاظ روانی سالمندان را تحت تاثیر قرار داده و بر فشارخون آنها تاثیر می‌گذارند.> تنهایی و احساس تنها ماندن، عاملی مجزا و قدرتمندی است که تاثیر خود را در افزایش فشارخون سالمندان، به شکل بارزی نشان داده است. همچنین در این مطالعه به اثبات رسیده است که هر چه سن شما بیشتر باشد، تنهایی اثر بیشتری بر افزایش فشارخون شما خواهد داشت.
تنهایی هرگز
اگر تنهایی می‌تواند فشارخون شما را افزایش دهد، شما هم بسیار قوی‌تر از تنهایی عمل کنید و تنهایی را از پای درآورید. کافی است فقط پا از حصار تنهایی بیرون بگذارید و روابطتان را با افراد فامیل ،دوستان و آشنایان تقویت کنید. باور کنید کمی مثبت‌اندیشی بد نیست. اگر فرزندانتان در سر زدن به شما کوتاهی می‌کنند، شما پیش دستی کنید و همه افراد فامیل را مهمان کنید. اگر دیر دیر به منزل شما می‌آیند، شما چند روز از هفته را به سر زدن به آنها اختصاص دهید. دوستان قدیمی‌تان که مانند شما پا در دوره سالمندی گذاشته‌اند، و بی‌شک آنها نیز با تنهایی مشکل دارند، بیابید و اوقات تنهایی‌تان را با آنها به شادی بگذرانید. یک راه‌حل خوب دیگر هم ایجاد روابط جدید است. مکان‌هایی مانند پارک‌ها، کتابخانه‌ها و حتی مطب‌پزشک،‌ موقعیت‌‌هایی مناسب‌ برای یافتن دوستانی جدید و هم‌سن و سال شما در اختیارتان می‌گذارند تا در کنار آنها شما دیگر احساس تنهایی نکنید و فشارخون هم جرات نکند در آن حوالی پا بگذارد.
خوردن سبزیجات فشار خون را کم می کند
سلامتیران: نتایج تحقیقات دانشمندان کالج سلطنتی لندن نشان داد کسانی که حبوبات، سبزی و میوه بیشتری مصرف میکنند، کمتر دچار بیماری فشارخون بالا می شوند.
به گزارش رویترز، این دانشمندان درطول 6هفته اندازه گیری فشارخون 4 هزار و 007 فرد 04 تا 95 ساله ساکن انگلستان، آمریکا، چین و ژاپن، دریافتند، میانگین فشارخون کسانی که پروتئین گیاهی بیشتری با منشا غلات، حبوبات، سبزی و میوه مصرف میکنند، کمتر از کسانی است که پروتئین حیوانی مصرف می کنند. نتایج این تحقیق نشان داد، پروتئین های گیاهی حاوی مقادیر بالای فیبر و منیزیم هستند که توضیحی برای تاثیر آنها بر فشارخون است. این پروتئینها همچنین دارای اسیدهای آمینه یا به عبارتی واحدهای سازنده پروتئینی هستند که به کنترل فشار خون کمک می کنند.
   
نقش‎‎ تمرکز در کاهش فشار خون‎
فشارخـون زیـاد را مـی‎ تـوان بـا تمرکز کردن‎ و تنفس‎ عمیق‎ بهبود بخشید.
پژوهشگـران‎ دانــشگــاه‎ فـورسـبـورگ‎ آلمـان‎ با بررسی‎ 52 فرد 30 تا70 سالـه‎ ای‎ که‎ از بیماری‎ فشار خون‎ رنـج‎ مـی‎ بـردنـد, دریافتند 4 هفته‎ درمان‎ با روشهای‎‎ تمرکـزی و شیوه‎‎ های‎ ویژه تنفســی‎ , فشـارخــون‎ را بـه‎ میزان‎ چشمگیری‎ کاهش‎ می‎ دهد.
به‎‎ گفته این‎‎‎ محـققـان , مـمکـن اسـت‎ تمرکز مـداوم‎ همراه‎ با تـنفـس‎ عـمیـق‎ بـر رگهای‎ خونی‎ تنـگ‎ , تاثیر مثبت‎ داشته‎ باشد و موجب‎ کاهش‎‎ ترشح‎ هورمونهای‎ تنش زا دربدن‎ شود.

 

شامل 9 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله فشار خون بالا جهت خرید دانلود مقاله فشار خون بالا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.