narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله غذای کم کالری

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله غذای کم کالری

دانلود مقاله غذای کم کالری

دانلود مقاله غذای کم کالری

در دهه 1980 ، حرکتی در جهت تولید فرآورده های غذایی کم کالری مشاهده گردید. آگاهی مصرف کنندگان در زمینه کالری و بهداشت ، واکنش سریع بسیاری از تولید کنندگان را موجب گردید. دو روش به منظور تولید مواد غذایی کم کالری مورد استفاده قرار گرفت : 1 ) کنترل مقدار و 2 ) کاهش و حذف ترکیبات پرکالری ، و در درجه نخست شیرین کننده ها و چربی ها . مفهوم کاهش مقدار در برخی زمینه ها اجرا شد ، ولی کاهش ترکیبات انرژی زا ، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. در نتیجه ، صنایع غذایی در طریق کاهش مقدار چربی ، شیرین کننده ها و سایر کربوهیدرات های غذایی ، کوشش ، تحقیق و سرمایه گذاری وسیعی نمود.
عوام قوام دهنده به عنوان جایگزین چربی ها و حجیم کنند ها
عوامل قوام دهنده ای که به عنوان جایگزین چربی ها مورد استفاده قرار می گیرند ، به دو گروه می توان تقسیم نمود : گروه اول آنهایی که فقط تا حدودی ویژگی های چربی ها          ( لیپید ها ) را دارا بوده و یا بروز می دهند. این گروه را جایگزین نسبی چربی ها می نامند . قوام دهنده های این گروه فاقد فعالیت کاری هستند. گروه دوم شامل قوام دهنده هایی           می شود که هم دارای ویژگی ها و هم فعالیت های کاری چربی ها می باشند. این گروه             می تواند کاملاً جایگزین چربی ها بشود. به طور معمول ، هر چه مقدار چربی در یک سیستم غذایی بیشتر باشد ، دستیابی به کلیه ویژگی ها و فعالیت های کاری ، به وسیله فقط یک جایگزین ، مشکل تر خواهد بود.
پلیمرهای محلول در آب ، در اغلب موارد به عنوان جایگزین های نسبی و کامل چربی ها مورد استفاده قرار می گیرند . این ترکیبات می توانند موادی مانند ترشحات ، درختان و درختچه ها ، عصاره دانه های گیاهی و جلبک های دریایی ، اتر های سلولز ، صمغ گوار ، صمغ گزانتان و مشتقات آنها باشند.
پلیمرهای محلول در آب ، به طور سنتی ، برای پایدار کردن بخش آبی سیستم های غذایی ، مورد استفاده قرار می گیرند. برخی دیگر از این ترکیبات در ایجاد خمیره ، بافت و گرانروی  ( چسبندگی ) استفاده می شوند در بسیاری از موارد ، از نشاسته های تغییر یافته همراه با صمغ ها در کاهش هزینه و اصلاح یا تشدید برخی بافت ها استفاده می گردد.
پژوهشگران ، پژوهش های گسترده ای را به منظور دستیابی به فنونی شروع نموده اند که بتوانند خواص نشاسته را برای جایگزین کردن چربی ها تقویت نمایند. نشاسته های تغییر یافته ( یا اصلاح شده ) در برخی موارد به عنوان جایگزین چربی ها ، و در برخی دیگر به عنوان حجیم کننده ( یا حجم دهنده ) چربی ها عمل می نمایند. منشاء نشاسته نوع تغییراتی که روی آن انجام می گیرد در تشدید خواص کاری نشاسته های مختلف مؤثرند در حال حاضر ، به نظر می رسد که نشاسته هیدرولیز شده سیب زمینی ، بهترین نشاسته برای جایگزین کردن چربی هاست. برای هیدرولیز نشاسته می توان از آنزیم ها و یا اسیدها به منظور قطع برخی پیوندهای ملکولی استفاده نمود.
نشاسته ذرت ، به ویژه ذرت مومی ، وقتی با 1- اوکتی نیل سوکسینیک انیدرید استخلاف  می گردد. ویژگی های مطلوبی برای پیوند با چربی ها پیدا می کنند. این نوع نشاسته ها جایگزین چربی ها نیستند ، بلکه می توان از آنها به منظور گسترش یا تشدید ویژگی های چربی ها در برخی فرآورده های کم چربی استفاده نمود . ترکیب عمل جایگزینی با هیدرولیز ، باعث تشدید ویژگی های مذکور شده و خواص امولسیون کنندگی نیز به وجود می آورد فهرست محدودی از برخی جایگزین های نشانسته ای چربی ها در جدول گنجانیده شده است.
تعدادی جایگزین روغنی و غیر مغذی نیز برای چربی ها تهیه شده اند . فهرست محدودی از این جایگزین ها نیز در جدول نشان داده شده است.

 

شامل 74 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله غذای کم کالری جهت خرید دانلود مقاله غذای کم کالری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.