narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

متن کامل پایان نامه بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در صنوف

[ad_1] متن کامل پایان نامه بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در صنوف فروشگاه فایل فروش

متن کامل پایان نامه بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در صنوف

متن کامل پایان نامه بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در صنوف دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 94 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 48

در حال حاضر مسأله بیکاری، به ویژه برای جوانان، از معضلات بسیار مهم کشور محسوب می شود و در تمامی برنامه ها و سیاست‌گذاری‌های کشوری و منطقه ای از محورهای اساسی محسوب می گردد ایجاد اشتغال، توسط دو بخش دولتی و خصوصی انجام می‌گیرد و در وضعیت کنونی کشور، با توجه به محدود بودن توانایی جذب آنان در مراکز دولتی، راهی جزء به کارگماری آنان در بخش خصوصی و خود

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

به دلیل این که فعالیت های تولیدی و خدمات فنی صنوف از فعالیت‌های زیربنایی و مولد کشور محسوب می شوند، بنابراین این مطالعه مسایل اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی را در صنوف تولیدی و خدمات فنی کشور مورد بررسی قرار می دهد. اشتغال زایی در صنوف تولیدی و خدمات فنی از دیدگاه خرد (واحدهای صنفی) و همچنین از دیدگاه کلان (بخش صنوف کشور) بررسی شده است. فصل اول شامل تعاریف بیکاری و انواع آن، فصل دوم وضعیت فعالیت و تحولات واحدهای صنفی کشور توأم با اشتغال آن ها از لحاظ توسعه، ایجاد و جایگاه آن ها در بازار کار کشور پرداخته شده است و در این فصل واحدهای صنفی با بیشترین توان اشتغال زایی توسط شاخص‌های متنوعی مورد شناسائی قرار می گیرند. فصل سوم در سطح کلان عوامل مؤثر بر توسعه صنوف تولیدی و خدمات فنی و فرصت های شغلی آن ها، به تفکیک عوامل درونی و بیرونی مورد بررسی قرار می گیرند. فصل آخر در سطح خرد، هر کدام از واحدهای صنفی در صنوف تولیدی و خدمات فنی به صورت تحقیق میدانی، با استفاده از پرسشنامه جهت اولویت بندی مسایل و مشکلات و راه کارهای اشتغال زایی آنان مورد بررسی قرار گرفته اند.

انواع بیکاری

اشتغال نیروی انسانی مهمترین و اصلی ترین هدف برنامه ریزی در هر کشور است چون داشتن کار یک حق اولیه، قانونی و فطری است و بدون آن زندگی فردی و اجتماعی تأمین نمی شود، چه بیکاری نوعی بیماری و زمینه ساز بسیاری از نابسامانیها و مشکلات می باشد.

بیکاری بیشتر در شهرها رخ می نماید چون افراد بیکار به هر علت و در هر جا که باشند جهت کاریابی دیر یا زود راهی شهرها می شوند ما بنا به اهمیت مسأله اشتغال و مخاطرات گونه های مختلف بیکاری (جهت آماده شدن زمینه مباحث اصلی) فهرست وار به انواع بیکاری اشاره می نمائیم:

1- بیکاری آشکار

2- بیکاری پنهان

3- بیکاری فصلی

4- کم کاری

5- برکناری

6- نه کاری و ناکاری (مشاغل غیر رسمی)

 1- بیکاری آشکار

گروهی از جمعیت فعال کشور که در 7 روز پیش از مراجعه مأمور سرشماری در جستجوی کار بوده اند و هیچگونه درآمدی ندارند بیکار آشکار شناخته می شوند.

جمعیت بیکار آشکار کشور در منابع مختلف آماری از حداقل یک میلیون و هشتصد هزار نفر تا4.5 میلیون نفر ذکر گردیده. بین بیکاران آشکار از بی سواد گرفته تا افراد متخصص و فوق تخصص در رده‌های سنی و جنسی مختلف مخصوصاً گروه جوانان فارغ التحصیل (پیوست یک) زنان شهری، مردان غیرماهر مهاجر به شهر … وجود دارند.

2- بیکاری پنهان

بیکاری پنهان شامل افراد فعال و ظاهراً شاغلی است که عملاً نقشی در تولید یا پیشرفت کار ندارند و با حذف آنها خللی عمده به گردونه کار وارد نمی آید.

بسیاری از کارمندان ادارات، کارگران اضافی کارگاههای تولیدی، کشاورزانی که امکانات کشاورزی کافی در اختیار ندارند، بسیاری از پرسنل نهادها و بیشتر مشاغل آزاد و غیررسمی از آن جمله اند.

حل مسأله بیکاری پنهان و مبارزه با آن بسی دشوارتر و پیچیده‌تر از انواع دیگر بیکاری است و برای توسعه و توانمندی کشور گریزی نیز جز مبارزه اصولی با آن نداریم متأسفانه دولتها به دلایل سیاسی، چندان اهمیتی به رفع بیکاری پنهان نمی دهند و به این انبوه بیکاران پنهان که در اکثر کشورهای جهان سوم تا 50% و حتی بیشتر نیروی شاغل را در بر می گیرد به چشم شاغل می نگرند و بسا جهت اهداف خاص از سر عمد جهت انتصابات سیاسی یا سرگرم کردن بیکاران با تأسیس وزارتخانه، اداره، نهاد و … بر عمق فاجعه می افزایند. این آسیب خطرناک که عمدتاً در شهرها وجود دارد اثرات و خطرات اصلی و جانبی خود را در درازمدت و به ضرر همه اقشار کشور در چهره‌های گوناگونی از جمله تورم، گرانی و … کلاً افت اقتصادی … می‌نمایاند.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : متن کامل پایان نامه بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در صنوف , متن کامل پایان نامه بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در صنوف , دانلود متن کامل پایان نامه بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در صنوف , پایان نامه

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

متن کامل پایان نامه بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در صنوف
[ad_2] متن کامل پایان نامه بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در صنوف
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.