narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

پروژه دوره کارشناسی مدارک پزشکی با موضوع بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد

[ad_1] پروژه دوره کارشناسی مدارک پزشکی با موضوع بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد فروشگاه فایل فروش

پروژه دوره کارشناسی مدارک پزشکی با موضوع بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد

پروژه دوره کارشناسی مدارک پزشکی با موضوع بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 53 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 45

مقدمه‌ (بیان‌ مسئله‌، توجیه‌ اهمیت‌ موضوع‌) سوء استفاده از دارو یک پدیده جهانی است این پدیده تقریبا برهمه کشورها تاثیردارد با این تفاوت که وسعت و ویژگی های آن ازیک ناحیه به ناحیه دیگر فرق می کند این خطرمتوجه سراسر جهان است به خصوص درمیان جوانان و در چندین دهه گذشته مشکل بزرگی بوده است بیشترین دارویی که به طور وسیع در سراسر جهان استفاده می شود حشی

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

در سالهای اخیر،در ایران اعتیاد به هروئین بیشترین استفاده را نسبت به داروهای دیگر داشته است .در ایران 000/60 نفر سوءاستفاده کننده از دارو یعنی تقریبا10 % از جمعیت کل کشور وجود دارد (3).

هروئین یک داروی اعتیاد آور است و استفاده از آن یک مشکل جدی درآمریکا به شمار می رود ،مطالعه ای که اخیرا انجام شده بیانگر این مطلب است که مشکل به سطح اپیدمیک رسیده و برطبق بررسی ملی سال 2002 در مورد سوءاستفاده از دارو و سلامتی :گزارش شده است که تقریبا 7/3 میلیون نفر آمریکایی12ساله و مسن تر حداقل یک با ر در طول زندگیشان مصرف هروئین داشته اند که 6 /1% جمعیت در سن 12سالگی و بیشتر بوده اند ، در سال گذشته تقریبا 000/404 نفر(2/0%) مصرف کننده هروئین و در طول ماه گذشته 000 /166نفر(1/0%) گزارش شده است (4). سیستم مدیریت اطلاعات معتادین به هروئین (HAIMS ) سیستمی است که اطلاعات معتادین به هروئین را ثبت ،جمع آوری ،ذخیره ،بازیابی ،تحلیل ،توزیع و به منظور پیشگیری و درمان استفاده می کند .

دلایل انتخاب موضوع اعتیاد :

چرا اعتیاد به هروئین انتخاب شده است ؟

1-وسعت استفاده : پاکستان و ایران در حال حاضر بالاترین میزان اعتیاد به هروئین را در جهان دارند و برآورد می شودکه تقریبا 10% جمعیت ایران دارو مصرف می کنند (5) .

2-دسترسی آسان : در سال 2001 تعداد تخمینی استفاده کنندگان داروی تزریقی در ایران وسعتی بین 000/200 تا 000/300 داشته است و این افزایش ناشی از تغییر روشهای دادوستد و افزایش دسترسی به هروئین است (6).

3– ارزانی : علت تزریق کردن هروئین این است که این دارو نسبت به داروهای دیگر ارزانتر است و به راحتی می توان حتی در خیابان به آن دسترسی یافت اما برای مثال تریاک گرانتر بوده و دسترسی به آن مشکل است (7).

4- خطرات هروئین برای سلامتی : استفاده هروئین با بروز بیماریهای جدی و تهدید سلامتی همراه است این بیماریها شامل :سقط خودبه خودی ،رو هم افتادن دیواره وریدها،عفونت لایه هاو دریچه های قلب و حتی مرگ در نتیجه دوز مصرف بالا .گاهی ممکن است پدیده هایی(مانند عوارض کاهش دهنده تنفسی ) درنتیجه فقر،وضعیت سلامتی فرد مصرف کننده را بخطر بیاندازد .معتادان تزریقی ممکن است به بیماریهای عفونی مثل ایدز و هپاتیت مبتلا شوند.در پایان سال 2002 تقریبا 000/000/42 نفر در سراسر جهان به ایدز مبتلا بوده اند در طول همان سال 000/000/5 عفونت جدید گزارش شده است .

یک سوم افراد مبتلا به ایدز بین 15تا 24سال سن دارند به تدریج تزریق مواد مخدر حالت اپیدمیک به خودمی گیر ند و 5% موارد انتقال ایدز در اثر تزریق همین مواد است (8).

5- جنایت (بزهکاری): استفاده از هروئین با ارتکاب جنایت در ارتباط است به این علت که واردات و توزیع آن غیر قانونی است و بسیاری از معتادان جهت به دست آوردن پول برای خرید دارو به دزدی و فحشا گرایش دارند علاوه براین رقابت شدید بین دلالان داروها باعث مرگ افراد تماشاچی بیگناه می شود (9) .

برای کاهش و حذف استفاده از هروئین نیاز به آمارهای جدید در موردعلت شناسی مصرف هروئین داریم یعنی اینکه چه کسانی هروئین مصرف می کنند و به چه دلیل ؟AHIMS سیستمی است که می تواند چنین خدماتی را فراهم کند اما ایجاد این سیستم نیاز به راههای ارتباطی و مشارکتی دارد. سپس باید راههای عملی و فرمولهاو وسایل و روشهای مناسب رابرای برنامه ریزی شناسایی کرد .

لذا مانیاز به مشارکت بین سازمانها و افراد ذیل را داریم :

 

1- سازمانهای دولتی

2- سازمانهای غیر دولتی

3- والدین

4- معلمین

5- متخصصین بهداشتی

6- سازمانهای جامعه و جوانان

7- سازمانهای کارگران و کارمندان

8- بخش خصوصی

ضرورت‌ اجرای‌ طرح‌ را به‌ صورت‌ خلاصه‌ شرح‌ دهید:

در دنیای امروز به سبب پیچیدگی مسائل و مشکلات ، نیاز به اطلاعات و آمار و ارقام در تصمیم گیری مدیریت بیش از هر زمان دیگر احساس میشود.هنگام تصمیم گیری پیرامون یک مساله نه تنها باید اطلاعات آماری و تحلیلی وسیعی فراهم کرد ، بلکه باید تدابیری اتخاذ شود که اطلاعات مورد نیاز فورا و به سرعت در دسترس تصمیم گیرندگان قرار گیرد. اطلاعات صحیح ، کامل و به روز هستند که مدیران را در رسیدن به اهدافشان یاری میکنند . چون اعتیاد به خصوص اعتیاد به هروئین به همراه خود بیماریهای خطرناکی مثل ایدز ،هپاتیت ،کنسرها، بیماریهای ریوی و… را به همراه دارد و از آنجایی که فراوانی مصرف این ماده نسبت به مواد مخدر دیگر بیشتر می باشد و صدمات جبران ناپذیری از نظر اقتصادی و نیروی فکری بر پیکر جامعه وارد می کند و با درمان و پیشگیری ازآن می توان سلامت ، اقتصاد و نیروی کار جوان را به جامعه برگرداند.

بنابراین برای برنامه ریزیهای پیشگیری و درمان اعتیاد دسترسی به اطلاعات ، مشارکت و کار گروهی وسیع جهت حل این مسئله ضروری است.همچنین بمنظور کاهش و حذف استفاده از هروئین در جامعه   نیاز به آمارهای جدید در مورد علت شناسی مصرف هروئین یعنی اینکه چه کسانی هروئین مصرف می کنند و به چه دلیل داریم.

رئیس دادگاههای انقلاب استان اصفهان در بازدیدی که از زندان استان اصفهان به عمل آورد چنین اذعان داشت که : بیش از نیمی زندانیان در ارتباط با اعتیاد در زندانهای استان اصفهان دوران محکومیت خود را میگذرانند، بنابراین بایستی علل گرایش سایر خصوصیات آنها به منظور مبارزه بهتر با این وضعیت کاملا مشخص گردد(1).

HAIMS (نظام مدیریت اطلاعات اعتیاد به هروئین): سیستمی است که می تواند چنین خدماتی را فراهم کند اما ایجاد این سیستم نیاز به راههای ارتباطی و مشارکتی دارد. سپس باید راههای عملی و فرمولهاو وسایل و روشهای مناسب رابرای برنامه ریزی شناسایی کرد .

لذا مانیاز به مشارکت بین سازمانها و افراد ذیل را داریم :

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه دوره کارشناسی مدارک پزشکی با موضوع بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد , پروژه دوره کارشناسی مدارک پزشکی با موضوع بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد , دانلود , پایان نامه پروژه دوره کارشناسی مدارک پزشکی با موضوع بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

پروژه دوره کارشناسی مدارک پزشکی با موضوع بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد
[ad_2] پروژه دوره کارشناسی مدارک پزشکی با موضوع بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.