narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله طرح تسریع انتقال یافته های تحقیقاتی برنج

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله طرح تسریع انتقال یافته های تحقیقاتی برنج

دانلود مقاله طرح تسریع انتقال یافته های تحقیقاتی برنج

دانلود مقاله طرح تسریع انتقال یافته های تحقیقاتی برنج

با توجه به افزایش رشد جمعیت و نیاز جامعه به فرآورده های کشاورزی بیش از پیش و در راستای حفظ سلامت جامعه و کشاورزی پایدار و افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و کاهش ضایعات و هزینه تولید این امر تحقق پیدا نخواهد کرد مگر با همت همه کارشناسان کشاورزی و با مشارکت و استفاده تجربیات مفید کشاورزان هر منطقه و در همین راستا بخش فریدونکنار که در فاصله 10 کیلومتری غرب شهرستان بابلسر در منطقه ساحلی دریای خزر واقع می باشد و دارای 36000 نفر جمعیت شهری و بالغ بر 25000 نفر جمعیت روستایی که عمده آنها بهره بردار کشاورزی می باشند زندگی می کنند. عمده محصول باغی این بخش مرکبات است که حدود 414 هکتار بوده و با توجه به بالا بودن آبهای سطحی با میانگین تولید 20-15 تن در هکتار عملکرد دارد.
عمده محصول زراعی بخش فریدونکنار برنج با سطح 6524 هکتار و دارای 4121 نفر بهره بردار برنج و بیش از 90% کشت برنج در منطقه ارقام محلی بوده و با میانگین تولید 4200 کیلوگرم شلتوک در هکتار می باشد و با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و نزدیکی به ساحل و بافت خاک از نظر عطر و طعم و پخت بهترین برنج کشور می باشد و با توجه به باتلاقی بودن اراضی در طول فصل و ته بند بودن اراضی در تمام طول سال اراضی منطقه غرقاب بوده و در همین راستا با آموزش بهره برداران منطقه کشت رتون از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد که حدودا 40% اراضی به زیر کشت رتون می رود و با میانگین تولید 1500 کیلوگرم شلتوک در هکتار برداشت می شود.
به دلیل اینکه کشت عمده بهره برداران کشاورزی منطقه برنج می باشد موضوع انتخابی برای اجرای طرح تسریع انتقال یافته های تحقیقاتی در منطقه فریدونکنار با توجه به مشارکت بسیار خوب بهره برداران به امور ترویجی و آموزشی برنج در راستای رفع مشکلات تولید انتخاب گردید.

تعاریف:
طرح تسریع انتقال یافته:
مجموعه روشها و پروژه های پیش بینی شده با هدف تسریع در انتقال یافته های تحقیقاتی به بهره برداران در قالب برنامه زمان بندی با استفاده از روشها ، راهکارها ، عوامل ، عرصه های انتقال یافته و اعتبارات لازم با مشارکت تحقیقات ، بخشهای اجرایی ، ترویج و کشاورزان خبره .

روشهای انتقال یافته
- واحدهای بهره برداری آرمانی:
واحدهای بهره برداری بزرگی که از تلفیق مناسب منابع انسانی دارای هدف مشترک، منابع تولید در دسترس و امکانات موجود تشکیل می شود و در آن یافته های تحقیقاتی کاربردی و دانش بومی در قالب توصیه های فنی با هدف افزایش کمی و کیفی تولید محصولات سالم به کار گرفته می شود.
کارگاه آموزشی: برگزاری دوره های کوتاه مدت با محتوای فنی خاص آموزشی که به صورت گروهی و تحلیل جمعی صورت می گیرد.
بسته های آموزشی: شامل اشکال مختلف سمعی و بصری نظیر نشریه، مولتی مدیا، فیلم ویدئوئی و ... ارائه می باشد.
آموزشهای پودمانی و فنی و حرفه ای: مجموعه آموزشهای مهارتی با مدت زمان مشخص و مدرک طی دوره تعریف شده.
IT: استفاده از ابزارهای موجود در فن آوری اطلاعات شامل اینترنت، اینترانت، سایتهای تخصصی و شبکه ای محصولی – منطقه ای، تله تکست، تلفن گویا، پیامهای کوتاه صوتی و تصویری. بازدیدهای صحرائی- فنی: گردشها و بازدیدهای فنی گروههای کاری و بهره برداران توسعه دهنده فرایند انتقال یافته ها در جهت ظرفیت سازی و یادگیری بصری عملی از نتایج و روشهای پیاده شده در واحدهای بهره برداری آرمانی.

 

شامل 30 صفحه فایل word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله طرح تسریع انتقال یافته های تحقیقاتی برنج جهت خرید دانلود مقاله طرح تسریع انتقال یافته های تحقیقاتی برنج
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.