narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله سؤالهای رایج مادران باردار از روش زایمان در آب

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله سؤالهای رایج مادران باردار از روش زایمان در آب

دانلود مقاله سؤالهای رایج مادران باردار از روش زایمان در آب

دانلود مقاله سؤالهای رایج مادران باردار از روش زایمان در آب

- نوزاد چگونه زیر آب تنفس می‌کند؟
- آیا امکان عفونت برای نوزاد و مادر وجود دارد؟
- موارد اورژانس چگونه زیر آب رسیدگی می‌شوند؟
- خانم باردار چه زمانی وارد آب شود؟
- آیا جفت در آب زایمان می‌شود؟
- آیا امکان دارد آب آلوده شود؟
- دمای آب در زمان لیبر و زایمان چقدر می‌باشد؟
- کنتراندیکاسیونهای زایمان در آب چیست؟
- شنای نوزادان
- مهمترین علت انتخاب روش زایمان در آب چیست ؟
- آیا در آب می‌توان تغییر وضعیت نشستن داد؟
- آیا استفاده از نوشیدنی مجاز است؟
- پروتکل زایمان در آب چیست؟
________________________________________
 
- نوزاد چگونه زیر آب تنفس می‌کند؟
 
این یکی از ابتدائی‌ترین سئوالاتی است که اکثر مردم می‌پرسند. درک اینکه چگونه یک نوزاد برای اولین بار نفس می‌کشد، کمک می‌کند تا هر گونه ترس، در ارتباط با ‌خطرناک بودن زایمان در آب از بین برود. زمانی که جنین در رحم قرار دارد، هیچ تماسی با هوا ندارد و نیازی به نفس کشیدن ندارد. بنابراین ریه‌های جنین هنوز کار نمی‌کنند تا اینکه متولد می‌شود و شروع به نفس کشیدن می‌کند. یک جنین در رحم توسط خون اکسیژنه که از طریق جفت و بندناف از مادرش دریافت می‌کند، تنفس می‌کند. قلب جنین، خون اکسیژنه را به سرتاسر بدنش پمپ می‌کند. زمانی که خون از اکسیژن خالی می‌شود و پر از مواد زائد می‌شود، از طریق بند ناف و جفت به مادر برمی‌گردد. خون تصفیه می‌شود و دوباره توسط مادر اکسیژن می‌گیرد و به جنین برمی‌گردد.
فقط تماس پوست نوزاد تازه متولد شده با هوا نیست که روند فیزیولوژیک پیچیده‌ای که منتهی به اولین تنفس می‌شود را فعال می‌کند. تصور می‌شود که تغییر در فشار و دمای هوا که احتمالاً توسط لبها و بینی نوزاد حس می‌شود، مکانیسم تنفس را فعال می‌کند. در طول چند ثانیه اول بعد از تولد، هنگامیکه نوزاد زیر آب قرار دارد، او مطمئناً نمی‌تواند شروع به تنفس کند و اکسیژن را از طریق بند ناف از مادرش دریافت می‌کند.
ورود نوزاد در آب، یک محیطی مشابه دوران بارداری که جنین در داخل مایع آمینوتیک است را فراهم می کند. بنابراین تنفس نوزاد مشابه دوران بارداری کاملا مهار است و خطر آسپیراسیون آب برای نوزاد وجود ندارد. در حالی که تماس نوزاد با هوا و تغییر دما باعث شروع تنفس نوزاد  می شود. از این زمان به بعد نوزاد دیگر نباید داخل آب قرار گیرد و بلافاصله از آب خارج می شود. از جمله عواملی که مهارکننده تنفس در زیر آب است عبارتند از :
1ـ جنین در رحم از طریق جفت و بند ناف اکسیژن رسانی می‌شود. حرکات رتیمیک تنفسی جنین توسط دیافراگم و عضلات بین دنده‌ائی است، که 24-48 ساعت قبل از شروع لیبر، سطح پروستاگلندین E2 مترشحه از جفت افزایش یافته و باعث آهسته شدن یا متوقف شدن حرکات تنفسی جنین می‌شود (FBM) یعنی در موقع زایمان عضلات تنفسی جنین فعال نیستند.
2ـ اختلاف دما یک عامل مهم دیگر است. زمانیکه جنین از مایع آمنیوتک مادر به مایع با همان دما وارد می‌شود، نوزاد تغییری را دریافت نکرده و بنابراین تنفس او شروع نمی‌شود. یعنی خود اختلافت دما می‌تواند بعنوان آغازگر تنفس مطرح شود.
3ـ آب یک مایع هیپوتونیک است در حالیکه مایع ششی جنینی یک محلول هیپرتونیک است. محلول هیپرتونیک بعلت دانسیته بیشتر مانع ورود مایع هیپوتونیک می‌شود.

 

شامل 11 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله سؤالهای رایج مادران باردار از روش زایمان در آب جهت خرید دانلود مقاله سؤالهای رایج مادران باردار از روش زایمان در آب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.