narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله امنیت فیزیکی

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله امنیت فیزیکی

دانلود مقاله امنیت فیزیکی

دانلود مقاله امنیت فیزیکی

امروزه هر نشریه تخصصی را که به مقوله امنیت اختصاص دارد ورق بزنید با انبوهی از مقالات مربوط به امنیت مجازی روبرو می شوید اما کمتر به مطالبی بر می خوریم که به امنیت فیزیکی یا حراست از ساختمان ها و مراکز مهم و حساس پرداخته باشد.

 البته نمی توان انکار کرد که دنیای امروز دنیای فناوری بویژه فناوری اطلاعات است و تأمین امنیت این گونه فناوری ها در جوامع صنعتی که به شدت به سامانه های الکترونیک وابسته اند از اهمیت حیاتی برخوردار است. با وجود اهمیت انکار ناپذیر امنیت مجازی، نباید فراموش کرد که اهمیت امنیت فیزیکی اگر از امنیت مجازی بیشتر نباشد، کمتر از آن نیست. برغم آنچه گفته شد در دنیای امروز مقوله امنیت فیزیکی تا حدود زیادی نادیده گرفته می شود. منظور از امنیت فیزیکی تأمین امنیت دفاتر شرکت ها یا هر مرکز یا تأسیسات و ساختمان دیگر و جلوگیری از ورود و دسترسی افراد غیر مجاز به این اماکن است چون دسترسی افراد تبهکار به اینگونه مراکز ممکن است به وارد آمدن خسارت و یا انهدام کامل آنها منجر شود.

گر چه امنیت فیزیکی در جهان امروز در مقایسه با امنیت مجازی در درجه دوم اهمیت قرار گرفته است اما نباید فراموش کرد که یک لحظه غفلت در زمینه امنیت فیزیکی می تواند یک مرکز حساس و حیاتی را به نابودی کامل بکشاند.

برای نشان دادن آسیب پذیری مراکز مهم و انواع ساختمان ها و ادارات در برابر افراد و گروه های تبهکار یا تروریست مثالی را که بر اساس رویدادی واقعی تهیه شده است بازگو می کنیم.

چندی پیش یک شرکت و مؤسسه مالی در آمریکا با یک شرکت مشاور امنیتی تماس گرفت و از کارشناسان این شرکت برای تأمین امنیت فیزیکی مؤسسه مالی به نام مستعار بانک گاما تقاضای کمک و راهنمایی کرد. این طرح مشاوره، کاری بس ساده و مشخص بود چون بانک مزبور به تازگی در تدابیر و برنامه های امنیتی و حفاظتی خود تجدید نظر کرده و مسؤولین این مؤسسه با اتخاذ تدابیر جدیدبر این باور بودند که از امنیت فیزیکی کامل برخوردارند و برای حصول اطمینان در این باره با شرکت مشاور امنیتی تماس گرفته بودند تا نقاط ضعف و قابل نفوذ و رخنه را ردیابی و آنها را بر طرف کند.

مسؤولین این مؤسسة مالی که از تدابیر امنیتی فیزیکی بکار گرفته شده در ساختمان محل استقرار خود اطمینان خاطر داشتند از شرکت مشاور امنیتی خواستند در صورتی که مأموران و کارشناسان این شرکت از زیرکی و مهارت لازم بر خوردارند به درون یکی از دفاتر آنها در یک مجتمع بزرگ ساختمانی رخنه و نفوذ کنند.

 

شامل 8 صفحه فایل word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله امنیت فیزیکی جهت خرید دانلود مقاله امنیت فیزیکی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.