narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله بنفشه

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله بنفشه

دانلود مقاله بنفشه

دانلود مقاله بنفشه

بنفشه نام نوعی گل است که بیشتر در نواحی معتدل جهان یافت می‌شود. گلی است با ساقه‌ای کوتاه و رنگ آن بنفش، یا زرد و بنفش است. این گیاه دارای خواص درمانی و پزشکی نیز هست.
گویا در ایران باستان این گل نزد عشاق نشان یادآوری و فراموش نکردن یکدیگر بوده است.
مشخصات کشاورزی
گیاهی است علفی و پایا و دارای برگ هایی که از محل مشترکی در ناحیه یقه خارج می شوند. برگ های آن قلبی شکل، دارای دمبرگ دراز و واقع بر روی سطح زمین هستند، زیرا ساقه هوایی مشخص دراین گیاه وجود ندارد. درکناره دمبرگ آن، جوانه های جانبی ظاهر می شود. گلهای آن منفرد، زیبا و به رنگ بنفش، بندرت سفید یا گلی و معطر است. دمگل های دراز گل که از بین دمبرگ ها منشاء می گیرند، قبل از منتهی شدن به گل، حالت خمیده شبیه عصا پیدا می کنند. میوه های بنفشه پوشینه، کروی، پوشیده از کرک ومحتوی دانه هایی به رنگ زرد با لکه ای سفید هستند. گل های زیبا ومعطر بنفشه در اوایل بهار ظاهر می شود، در تابستان گلهایی عاری از گلبرگ در بین دمبرگ های آن ظاهر می شود که همیشه به حالت مخفی درآن باقی می ماند.
بنفشه به طور طبیعی درشمال کشور می روید، ولی با توجه به این که امروزه به عنوان یک گل زینتی درباغچه ها کاشته می شود، می توان آن را دراکثر نقاط کشور مشاهده نمود.
تمامی قسمت های بنفشه ازجمله برگ، گل، دانه، ریشه، و سرشاخه های گلدار مصرف دارویی دارند.
بنفشه مرطوب، تند، سرد واندکی تلخ است و دارای ویژگی هایی چون : ضد التهاب ، خلط آور، محرک، ادرار آور (مدر ) ، ضد تومور، ضد رماتیسم، ملین، ضد میکروب، معرق، مسهل، تثبیت کننده دیواره مویرگ ها و تصفیه کننده خون است.

 
بنفشه آفریقایی
نیازهای بنفشه آفریقایی
عوارض و درمان
بنفشه
ـ نیازها:
 ـ ازدیاد:

 

شامل 7 صفحه فایل word

 


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله بنفشه جهت خرید دانلود مقاله بنفشه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.