narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

پروژه سالمونلوز در طیور

[ad_1] پروژه سالمونلوز در طیور فروشگاه فایل فروش

پروژه سالمونلوز در طیور

پروژه سالمونلوز در طیور دسته: دامپزشکی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: zip
حجم فایل: 92 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 106

دانشکده دامپزشکی رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی فهرست مطالب مقدمه بخش اول تاریخچه و گزارشات بیماری اپیدمیولوژی بخش دوم مورفولوژی ویروس تزاید ویروسی تنوع آنتی ژنی تغییر آنتی ژنی بخش سوم بیماریزایی ویروس آنفلوانزا علائم بیماری یافته های کالبد گشایی هیستوپاتولوژی بخش چهارم تشخیص آزمایشگاهی آزما

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

دانشکده دامپزشکی

رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

 

فهرست مطالب

مقدمه

بخش اول

تاریخچه و گزارشات بیماری

اپیدمیولوژی

بخش دوم

مورفولوژی ویروس

تزاید ویروسی

تنوع آنتی ژنی

تغییر آنتی ژنی

بخش سوم

بیماریزایی ویروس آنفلوانزا

علائم بیماری

یافته های کالبد گشایی

هیستوپاتولوژی

بخش چهارم

تشخیص آزمایشگاهی

آزمایشهای شناسایی تیپ

طبقه بندی تحت تیپها

تشخیص مولکولی و شناسایی آنها

جدول تشخیص افتراقی با ویروس نیوکاسل

بخش پنجم

درمان- کنترل- پیشگیری

منابع

 

مقدمه :

درباره بیماری آنفلوانزای طیور یکی از بیماریهای واگیردار تنفسی ویروسی طیور است که دارای قدرت انتشار سریعی می باشد و خسارات اقتصادی سنگینی را به بسیاری از کشورها وارد نموده.

نام آنفلوانزا در حقیقت از تلاش اولیه ای که برای تعریف این ویروس صورت گرفته مشتق شده. چون در قرن چهاردهم میلادی در شهر فلورنس ایتالیا در یک گردهمایی تاثیر ستارگان بر بیماری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و معنای کلمه Influence به تاثیر برتر می باشد. این بیماری به همین نام اسم گذاری شد که در قرن حاضر هم به تلفظ ایتالیایی به آن آنفلوانزا می گویند.

این ویروس از خانواده اورتومیکسو ویریده و واجد 3 تیپ A- B- C می باشد که تیپ B,C فقط در انسان بیماری زا و تیپ A این ویروس در انسان، خوک و اسب و بسیاری از گونه های پرندگان بسیار الزامی می باشد. از آنجایی که ماده ژنتیکی (RAN) این ویروس دارای 8 قطعه جداگانه می باشد لذا خیلی سریع خاصیت پادگنی خود را تغییر می دهد و موجب می شود جوجه یا گله ای که به تازگی از بیماری آنفلوانزا بهبود یافته مجدداً به نوع جدیدی از ویروس آنفلوانزا مبتلا گردد. دو نوع پروتئین H و N روی سطح این ویروس وجود دارد. پروتئین H دارای 15 تحت سروتیپ مختلف و پروتئین N دارای 9 تحت سروتیپ متفاوت می باشد. پروتئین H در خاصیت پادگنی و قدرت بیماریزایی ویروس آنفلوانزا نقش اصلی را ایفا می کند.

 

بخش اول

تاریخچه و گزارشات بیماری

تاریخچه بیماری در طیور از سال 1878 در ایتالیا توسط پرونسیتو بعنوان یک بیماری جدید و شدید شرح داده شد و سپس در سال 1901 توسط Centanni و Savunozzi ویروس پالایش شده ایجاد بیماری کرد. سابقاً تصور می شد که تحت گروه H5 و H7 از سویه های بسیار حاد و شدید می باشند، که این فرضیه زیاد مورد قبول نمی باشد. برای مثال در سال 1971 یک ویروس غیر حاد از بوقلمونها در ایالت ارگون بدست آمد که تحت گروه H7 بود.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه سالمونلوز در طیور , پروژه رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی , کارشناسی علوم آزمایشگاهی , سالمونلوز در طیور , پایان نامه سالمونلوز در طیور , علوم آزمایشگاهی

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

پروژه سالمونلوز در طیور
[ad_2] پروژه سالمونلوز در طیور
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.