narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود پایان نامه بررسی ارزش تشخیصی سونوگرافی در تعیین اسکار کلیوی در کودکان

[ad_1] دانلود پایان نامه بررسی ارزش تشخیصی سونوگرافی در تعیین اسکار کلیوی در کودکان فروشگاه فایل فروش

دانلود پایان نامه بررسی ارزش تشخیصی سونوگرافی در تعیین اسکار کلیوی در کودکان

دانلود پایان نامه بررسی ارزش تشخیصی سونوگرافی در تعیین اسکار کلیوی در کودکان دسته: پیراپزشکی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 572 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 57

دانلود پایان نامه بررسی ارزش تشخیصی سونوگرافی در تعیین اسکار کلیوی در کودکان دانلود مقاله رشته پیراپزشکی دانلود مقالات پزشکی دانلود مقلات علوم پزشکی مقاله پزشکی پایان نامه پیراپزشکی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پایان نامه ارشد پزشکی اسکارهای کلیوی پیلونفریت حاد با تب شایعترین ارگانیسم گرم مثبت استافیلوکوکوس و اتتروکوکوس

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

کلیات

پیشگفتار

در طی دهه گذشته اطلاعات سودمندی درباره UTI در اطفال به دست آمده است. عفونت دستگاه ادراری از عفونتهای شایع دوران کودکی است که علاوه بر مشکلات و نگرانیهای مربوط به علائم حاد بیماری عوارض دراز مدت آن مثل هیپرتانسیون و نارسایی مزمن کلیه از اهمیت بسزایی برخوردار است. بیشتر موارد uncomplicated UTI به وسیله خانواده بزرگی از باسیل‌های هواری گرم منفی که به عنوان آتتروباکتریاسه شناخته می‌شوند و ایجاد می‌شود این خانواده شامل Morganella، Serratia، Enterobacter، Citrobacter، Proteus، Providencia، Esherichia، Klebsiella و گونه‌های سالمونلا می‌باشد. از تمام اینها Eoli بیشترین ارگانیسم جدا شده و مسئول تقریباً 80 درصد موارد UTI می‌باشد. شایعترین ارگانیسم گرم مثبت در UTI، (staphylocoecus) استافیلوکوکوس و اتتروکوکوس (Enterococcus) می‌باشد. (1) علائم بالینی و یافته‌های کلاسیک UTI اغلب در کودکان با سن بالاتر تظاهر می‌کند ولی در کودکان کم سن و سال علائمی نظیر تب، بی‌قراری، کاهش اشتها، وزن نگرفتن، استفراغ و اسهال ممکن است تنها علائم UTI باشد (4 و 1) در کودکان بزرگتر تکرر ادرار، سوزش ادرار، احساس فوریت در ادرار کردن، شب ادراری علائم شایعی هستند.

به طور کلی UTI در کودکان ممکن است علامتدار و یا بی علامت باشد آنهایکه علامت دارند ممکن است به مثانه محدود شده باشند (سیستیت) و یا ممکن است سیستم‌های جمع کننده بالاتر را درگیر کنند (اورتریت یا پلئیت) و یا بداخل پارانشیم کلیه گسترش پیدا کنند (پیلونفریت) پیلونفریت حاد شدیدترین نوع UTI است که نه تنها احتمال ایجاد عارضه را افزایش می‌دهد بلکه در بسیاری موارد ایجاد آسیبهای غیرقابل برگشت می‌کند. (4)

در کودکان با سن بالاتر، پیلونفریت حاد با تب یا تندرسن پهلوها که همراه پیوری و کشت مثبت ادراری است تظاهر می‌کند. در اغلب موارد در بررسی‌های آزمایشگاهی افزایش WBC سرم به همراه افزایش ESR و CRP مشاهده می‌شود (1) در ابتدای قرن بیستم میزان Mortality ناشی از پیلونفریت حاد در شیرخواران و نوزادان 20% بود که امروزه با پیشرفت راههای تشخیص سریع و درمانهای آنتی بیوتیکی به صفر رسیده است. (Vesicoureteric Reflux) VUR مهمترین زمینه‌ برای ایجاد پیلونفریت در دوران کودکی محسوب می شود که انسیداسن یک در 250 دارد. (1) احتمال ابتلا به پیلونفریت حاد و بدنبال آن اسکار کلیوی به شدت VUR بستگی دارد. شدیدترین عارضه طولانی مدت UTI در دوران کودکی اسکار کلیوی است در پاره‌ای از مطالعات ریفلاکس نفروپاتی سلول 15-10% موارد نارسایی مزمن کلیه بوده است. (2) در بررسی انجام شده در سال 1994 در آمریکا پیلونفریت و ریفلاکس VUR حدود 3/8% کل علل نارسایی مزمن کلیه را شامل می‌شده است (4 و2). هیپرتاسیون نیز از عوارض دراز مدت ناشی از پیلونفریت می‌باشد اسکار پیلونفریتی شایعترین بیماری پارانشیسمی یکطرفه کلیه بوده و یکی از علل شایع هایپرتانسیون در اطفال و نوجوانان می‌باشد. ریسک هایپرتانسیون در بیماران با اسکار کلیوی متفاوت بوده و آمارها بین 13%-6% می‌باشد. بررسی‌های تجربی همراه با مشاهدات کلینیکی به روشنی ثابت کرد که عفونت نقش عمده‌ای در ایجاد اسکار کلیوی غیرقابل برگشت دارد. (4)

نوزادان و کودکان بعد از ابتلا به پیلونفریت شدیداً در خطر ایجاد اسکارهای کلیوی قرار می‌گیرند. از آنجا که وجود اسکار در کلیه بیماران مبتلا به UTI، یکی از یافته‌های مهم در پی‌گیری بیمار از نظر انجام VCUG یا دیگر روشهای بررسی است(1) لذا تشخیص اسکار از اهمیت زیادی برخوردار است.

روشهای مختلفی جهت تشخیص اسکار کلیه وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند که به تفصیل گفته خواهد شد. اینکه در تشخیص اسکار از کدام روش استفاده کنیم لازم است به مزایا و معایب هر کدام از روشها توجه کنیم و با توجه به شرایط بهترین روش را انتخاب نماییم. (2)

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود پایان نامه بررسی ارزش تشخیصی سونوگرافی در تعیین اسکار کلیوی در کودکان , دانلود پایان نامه بررسی ارزش تشخیصی سونوگرافی در تعیین اسکار کلیوی در کودکان , دانلود مقاله رشته پیراپزشکی , دانلود مقالات پزشکی , دانلود مقلات علوم پزشکی , مقاله پزشکی , پایان نامه پیراپزشکی , دانلود پایان نامه ارشد , دانلود پایان نامه ارشد پزشکی , اسکارهای کلیوی , پیلونفریت حاد با تب , شایعترین ارگانیسم گرم مثبت , استافیلوکوکوس و اتتروکوکوس

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

دانلود پایان نامه بررسی ارزش تشخیصی سونوگرافی در تعیین اسکار کلیوی در کودکان
[ad_2] دانلود پایان نامه بررسی ارزش تشخیصی سونوگرافی در تعیین اسکار کلیوی در کودکان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.