narges-kw

narges-kw

narges-kw

narges-kw

دانلود مقاله تشنج ناشی از تب

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل
دانلود مقاله تشنج ناشی از تب

دانلود مقاله تشنج ناشی از تب

دانلود مقاله تشنج ناشی از تب

کلیات
در اطفال،افزایش سریع دمای بدن می تواند منجربه بروز تشنج شود.این حالت را تب تشنج یا تشنج ناشی از تب می نامند.این بیماری معمولاً در سنین شش ماه تا پنج سال رخ می دهد وفقط چند دقیقه طول می کشد.
علائم ونشانه
علائم تب تشنج شامل حرکات ریتمیک مکرر یا تکرار انقباضی دست ها وپاها وصورت،برگشتن سفیدی چشم،اختلالات تنفسی،کاهش سطح هوشیاری ،بی اختیاری ادار،استفراغ وافزایش دمای بدن می باشد.
علل
در اکثر موارد تب تشنج به دلیل افزایش یکباره دمای بدن ایجاد می شود.معمولاًتبی که سبب بروز تشنج می شود،ثانویه به عفونتهای داخلی بدن ایجاد
            
شده است.بعلاوه شانس بروز تب تشنج بعد از واکسیناسیون نیز بالا خواهد بود.معمولاًاین حالت نادر بوده ومی تواند در روز زدن واکسن ثلاث ویا هشت تا 14روز بعد از زدن واکسن اوریون،سرخک، سرخجه ایجاد شود. در این موارد تشنج بعلت تب ایجاد می شود نه بعلت واکسن.
چه زمانی باید توصیه های پزشکی توجه نمود؟
با داشتن اولین حمله تشنج ناشی از تب،حتی اگر برای چند ثانیه ایجاد شده باشد.سریعاًباید به پزشک مراجعه نمود.اگر تشنج به سرعت تمام شود باز هم به پزشک مراجعه کنید تا کودک شما تحت معاینه وارزیابی قرار گیرد.اگر تشنج بیش از پنچ دقیقه طول کشید یا همراه با استفراغ ،کاهش سطح هوشیاری،اختلال تنفس یا خواب آلودگی باشد نیز سریعاً به اوژانس مراجعه نمود.

 

شامل 2 صفحه word


اشتراک بگذارید:


[ad_2]
از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید دانلود مقاله تشنج ناشی از تب جهت خرید دانلود مقاله تشنج ناشی از تب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.